1

Onderwerp: slagroom als decoratie?

Hallo,

Ik wil graag voor de eerste verjaardag van mijn zoontje een gedecoreerde taart maken. Nu lees ik dat jullie voornamelijk marsepijn en fondant gebruiken. Maar ik vroeg me af of je een biscuittaart ook in kunt smeren met gekleurde slagroom en daar dan de rest van de decoraties op maken. Ik vind zelf marsepijn en fondant niet lekker. Ik wil een aantal varkenskoppen maken.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Marphy.

2

Re: slagroom als decoratie?

Ik denk dat je dan beter botercreme kan gebruiken. Dat is wat steviger. En in slagroom wil de versiering nog wel eens smelten. (Afhankelijk van wat je gebruikt natuurlijk :) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: slagroom als decoratie?

1 soeplepel bloemsuiker per 100 ml room en dan zou die stevig moeten zijn om de zijkanten mee te bedeken.

wat je met varkenkoppen bedoelt snap ik niet :-D

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Re: slagroom als decoratie?

Bedankt voor jullie reacties!
Met varkenskoppen bedoel ik dat ik van ronde biscuittaarten varkenskopjes ga maken. Dus ik wil ze roze maken en van een klein rond biscuittaartje maak ik de neus op de grote taart. Verder maak ik ook van biscuittaart de oortjes erboven, ik heb nog hartjesvormpjes en die kun je heel goed met de ronde kantjes tegen de grote biscuitaart aanleggen dan krijg je hele mooie oortjes aan de bovenkant. Het geheel wilde ik helemaal met iets roze insmeren en dan de oogjes, de mond en de neusgaten erop maken. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Waar kun je bloemsuiker of botercreme kopen? Ik heb gelukkig nog even de tijd om wat dingen uit te proberen. Ik had namelijk ook al van poedersuiker met een heel klein beetje water glazuur gemaakt en dat roze gemaakt en erop gesmeerd. Dat ging op zich heel goed maar dat werd erg zoet. Ik ben wel van plan om de biscuittaart door te snijden en er wat tussen te doen. Heeft iemand daar nog tips voor. Ik had zelf zitten denken aan een laagje jam ertussen eventueel met slagroom.

Groetjes Marphy.

5

Re: slagroom als decoratie?

't ja ik ben Belg, h

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Re: slagroom als decoratie?

en botercreme kan je zelf maken of in de winkel kopen.  bestaat van aveve (vooral belgie denk ik) en soezie, maar baukje heeft het misschien ook

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Re: slagroom als decoratie?

Oke poedersuiker, dat ken ik wel :0)
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Ik wil inderdaad de slagroom roze maken. Voor de mond, de neusgaten en de ogen moet ik nog even wat verzinnen. Misschien leg ik er wel gewoon chocolaatjes op ofzoiets.
Ik denk dat ik ook een modderig varkentje ga maken, dus dan doe ik er eentje met chocola. Ik had hier al gelezen over ganache dat lijkt me wel wat. Ik heb volgens mij ook weleens eerst de slagroom geklopt en daar dan de nog warme gesmolten chocola doorheen gedaan dat was ook erg lekker. Dat kun je dan op de taart gieten terwijl deze nog in de vorm zit en dan het geheel in de koelkast laten opstijven. Nou ik vandeweek echt eens even wat dingen uitproberen, heb ik erg veel zin in. Zijn eerste verjaardag moet toch speciaal worden. En nu kan ik zelf nog kiezen wat voor taart ik maak, zal volgend jaa wel anders worden denk ik.

Groetjes Marphy.

8

Re: slagroom als decoratie?

mischien kun je voor de mond dropveters gebruiken?