1

Onderwerp: hoeveelheid en bereiding bavaroisemix funcakes

Ik heb van funcakes de bavaroisemix in huis. Nu staat er op de verpakking:

Verhouding: 250ml slagroom, 50g bavaroisepoeder, 60ml lauw water.

Maar voor hoeveel bavaroise is dit genoeg? Ik moet er een taart van 24 cm rond 1x mee vullen. Ik vul altijd flink...

Verder staat er bij Bereiding: Meteen verwerken voor gebruik, daarna ca. 1 uur in de koelkast laten opstijven.

Betekent dit dat ik het eerst op mijn biscuit moet doen, (zoals bij een kwarktaart bijvoorbeeld, terwijl het nog lobbig is), een uur op laat stijven en dan pas verder kan met de volgende laag vullen, of laten jullie de bavaroise gewoon in een kom opstijven om het daarna uit te smeren op je biscuit?

Dat laatste lijkt me veiliger, maar wel lastig smeerbaar...
graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.

Re: hoeveelheid en bereiding bavaroisemix funcakes

ik heb toevallig gister voor het eerst de aardbei bav van funcake  gebruikt en voor die hoeveelheid heb ik een 24 cm gevuld een flinke laag gedaan met een spuitzak. laag van denk halve cm dik. en dat was precies genoeg. ik heb alleen geen slagroom gebruikt maar met dit weer heb ik gekozen voor bleuband   classique, dat is een soort slagroom maar blijft goed 2 uur buiten de koelkast, en dat moest ik zo en zo 2 uur laten opstijven. dus ik heb het laten opstijven en toen pas in spuitzak gedaan voor dat het op de taart ging.  was wel erg lekker!!!

oja zou de slagroom niet zoetten, is al zoet genoeg van zich zelf

succes!!!

3

Gelijk op je  biscuit doen. Anders is het niet smeerbaar idd.. ik doe ook meteen de andere lagen vullen hoor.

4

Ik heb eergisteten bavarois gemaakt, en heb het wel een poosje in de koelkast gehad...het was daarna erg stevig, maar kon er prima mee vullen...ik heb er een klein taartje meee gevuld van 15cm en had nog veel over, dus denk dat je er prima en taart van 24cm mee kunt vullen,.1 laag...succes