1 Laatst bewerkt door Julisa1210 (24-07-2013 12:43)

Onderwerp: "Naadloze" rand?

Hallo,

ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met taarten decoreren. Onlangs wilde ik de taartrand versieren obv een sierrand van een Wilton mold.  Probleem is dat die mold maar ong 15cm is en de omtrek van de taart iets meer  ;) Is er echter een trucje om de verschillende stukjes sierrand aan elkaar te laten aansluiten?  Want je kon nog erg duidelijk de naden zien (door het warme weer waren ze dan ook nog verzakt en gelost tegen de tijd dat ik ze afgeleverd had :s

Alvast bedankt voor de eventuele tips!

2

Re: "Naadloze" rand?

Ik lees even mee. :think:

3

Naden hou je altijd. Probeer ze in ieder geval zoveel mogelijk achterop te verwerken en lijm met tyloselijm of edible glue van Rainbow Dust. Let ook op dat je met de juiste creme afsmeert ivm doorlopen naar je fondant. Ik gebruik vaak gewoon 1:1 botercreme en heb nooit problemen met smelten of loslaten. Je kan ook werken met lint in allerlei prints en kleuren.

Kijk eens in mijn winkel in Oosterhout
of bezoek de webshop: www.jouwcakeshop.nl

4

Snap eigenlijk niet zo hoe de rand kan verzakken. Of dat het inderdaad door de warmte komt  :think:
Meestal kun je dit soort randen wel bijna naadloos aan elkaar maken. In het begin rolde ik vaak een lang lint uit om die dan in zijn geheel tegen de taart aan te plakken. Maar door de lengte vervormde de sliert. Nu doe ik de sliert juist expres in delen, maar zorg wel dat er aan de voorkant van de taart geen naad zit.