1

Onderwerp: vers fruit met botercreme ? iemand tips ...

ik ga een stapeltaart maken en de opdracht was slagroom met vers fruit, aangezien slagroom niet te doen is met dit weer ga ik botercreme met de smaak van slagroom maken, maar wie heeft er tips voor vers fruit, wil niet dat de taart gaat lopen .....

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

2

Re: vers fruit met botercreme ? iemand tips ...

aardbeien, mangostukjes, gekarameliseerde appeltjes, banaan, peer, frambozen... Wat kan er niet? ;-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

3

Allemaal heerlijk, hou je er rekeing mee dat vers fruit bederfelijk is. Het maakt dan niet uit welk fruit je gebruikt. Als het langzaam warm wordt is ook vers fruit een redelijke dooddoener. HEt gaat lopen en ook de smaak wordt minder.

Je zou ook perzik en mandarijn uit blik kunnen gebruiken, is wat langer houdbaar en smaakt toch fris. of anders vers gemaakte confiture met minder suiker, smaakt naar vers fruit maar door de bewerking langer houdbaar. Als je de taart goed koelt en hij niet te lang buiten de koelkast staat sluit de fondantlaag het fruit en de creme goed af, cake of biscuit isoleert ook goed dus taart wordt zelfs met dit weer niet direct 30 graden als hij even uit de koelkast is. Overleg even met de mensen waarvoor hij is. Als de taart tussendooor gewoon gekoeld kan worden is het echt geen probleem om vers fruit te gebruiken. Moet hij lang staan, bijv op een sweet table of bruiloft, dan zou ik ook niet voor vers fruit gaan.

Groetjes Petra

5

Door de bc wordt het fruit goed beschermt, maar ik zou de taart toch niet te lang buiten de koeling zetten. Trouwens...Sowieso niet met dit weer. Buiten is wel frisser nu, maar bij mij binnen is het nog steeds warm...
Ik wilde ook eens bc+slagroomsmaak maken, maar was toch bang dat dit niet echt naar slagroom zou smaken. Heb het toen niet gedaan en toch maar echte slagroom gebruikt. Ben dus benieuwd of de patidess slagroom ook echt naar slagroom smaakt? Neem aan dat je geproefd hebt  ;)