1

Onderwerp: help!!!

Ik heb net een biscuit taart gemaakt met een aardbeienmousse als vulling maar deze vulling blijft er maar steeds uit lopen en de zijkanten van de taart ziet er hierdoor niet netjes uit wat kan ik nu doen om het er nog netjes uit te laten zien? Fondant en marsepein is geen optie want dat lusten ze niet

het maakt niet uit wat je bakt zolang het maar lekker is

2

Re: help!!!

oei, had je klopfix door je mousse gedaan? Je kan nog proberen om een botercreme dijkje te spuiten dus even de taart voorzichtig weer uit elkaar , vulling een beetje naar het midden en aan de rand botercreme....

fondant is zeker geen optie als je vulling eruit loopt want dan wordt je fondant nat.

smeer je de taart nog af met botercreme of ganache?

3

Hoi cheyenne,
Heb je de mousse niet eerst op laten stijven? Ik zou volgende keer toch dijkjes spuiten van een botercreme met bv een saroma toevoeging om dit te voorkomen. Misschien kun je nu de zijkanten insmeren met jam en daat amandelschaafsel tegenaan drukken?

4

afsmeren met ganache, botercrème, jam of zelfs slagroom is denk ik ook het enige dat je kan doen om te herstellen misschien wat verse aardbeischijfjes ertegenaan?

5

dankjewel voor alle ideeen heb hem afgesmeerd met ganache dankjewel voor jullie hulp :)

het maakt niet uit wat je bakt zolang het maar lekker is