Onderwerp: Muppets, zweedse chef
De foto is niet de allerbeste, gemaakt met een mobieltje, maar het idee komt wel over denk ik
Deze taart bestaat uit 5 ronde taarten van 24 cm (chocolade-zure roomtaart, maanzaadtaart, sachertaart) gemaakt door de opdrachtgeefster, nog een extra stukje taart voor de nek en een luchtige vanillecake voor het hoofd. Alles is eerst afgesmeerd met botercreme voordat de suikerpasta er overheen ging. De koksmuts is gemaakt van eiwitschuim.
Door de grootte en de zwaarte van de taart, heb ik natuurlijk flink moeten ondersteunen. Eerst 2 taarten op elkaar, daarin 4 op maat gezaagde chinese eetstokjes, daarop 2 lagen karton omwikkeld met aluminiumfolie. Dit geheel nog een keer. Daarop de laatste taart. Eerst nog een klein ondersteuningskartonnetje (met alufolie natuurlijk), daarop de nek en het hoofd.
Om het hoofd rechtop te houden, heb ik er een stevig stuk zoet-hout in gedaan, die ik vervolgens in de nek heb gestoken.
Voor de armen: Met de appelboor een gat in de taart gestoken en hier vervolgens een stuk plastic electriciteitsbuis doorheen gestoken. De armen bestaan uit in elkaar gedraaide electriciteitsdraden met daaromheen zakjes met daarin van die stukjes mais-piepschuim die normaal worden gebruikt om dozen mee op te vullen.
Hier omheen heb ik heel dun uitgerolde suikerpasta (met traganth) gedrapeerd als mouwen.
Daarover ben ik ook niet helemaal tevreden, het wilde niet helemaal mooi blijven zitten. Zo hier en daar kun je zien dat er een stukje heeft losgelaten.
Ook de muts wilde niet helemaal zoals ik dat wilde, heb ´m drie keer gemaakt, toen waren m´n eieren en m´n geduld op. Ik heb echt altijd ruzie met eiwit, het zakt altijd in elkaar! (en dat terwijl ik de kom en kloppers echt helemaal vetvrij maak).
Maar goed, de opdrachtgeefster was super tevreden. De taart is het middelpunt van het feest geweest. En daar doen we het per slot van rekening voor.
LG, Petra
Petra