1

Onderwerp: [Feedback] Ballerina met oedeemprobleem

Ik zag een heel erg schattig ballerinapoppetje van Molly en ik dacht: "laat ik dat ook eens proberen". Nou, ik kan jullie vertellen: dat viel vies tegen! De fondant bleef heel zacht waardoor ik de boel niet goed in model kreeg. En toen het in model was zakte het toch helemaal uit. Gevolg is een ballerina met olifantenpoten en een onmogelijk gebogen knie. En er is ook iets niet helemaal goed gegaan met haar ogen. En de vogelverschrikker pose was ook wat eleganter bedoeld  :D

Hebben jullie tips voor me? welke fondant is het meest geschikt voor dit soort klussen? Moet er tylose doorheen? Weten jullie goede tutorials voor dit soort poppetjes?

Ik wil het graag onder de knie krijgen, dus ik zal volgende probeersels ook posten. Kunnen jullie beoordelen of er al verbetering in zit  :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HHC36EBL.jpg

Re: [Feedback] Ballerina met oedeemprobleem

ik kan niet heel veel vertellen maar weet wel dat voor modeleren moet je tylose gebruiken dat hard sneller uit en word stevig zo dat dingen recht kunne blijven staan.

fondant kleuren en dan tylose er door heen en dan even een uur laten rusten en dan weer kneden en modeleren.

als ik het goed heb!!!

succes met die warmte

3

Laat ik eerst even zeggen dat ik er ook nog niet veel van kan, dat boetseren.
De ogen lijken wat groot, kmt misschien ook door het zwarte randje?
De benen lijken nderdaad wat dik in verhouding met de rest.
Armen misschien iets gebogen maken, zodat het er iets sierlijker uitziet?
Met tylose hard het sneller uit. Maar fondant en warmte werkt sowieso niet prettig.  :nooo

4

Ik ben ook niet zo'n boetseerder hoor maar heb misschien wel een leuke link voor je met heel veel howto's (de meeste youtube filmpjes)
http://cakecentral.com/t/672099/free-fi … s-hundreds

5

Hihi je tekst erbij...geweldig!  :lol:  :thumb:
Boetseren vind ik persoonlijk een kunst op zich..dat is dan ook de reden dat ik me er nog niet zoveel aan heb gewaagd ;-)
Die keren dat ik heb geboetseerd heb ik iig tylose gebruikt, zodat je fondant stevig wordt en sneller uithard.
Een fijne fondant werkt het mooist.
Nogmaals, ik heb er niet veel ervaring mee, maar die keren dat ik boetseerde deed ik dat met Funcakes of met Callebaut. Die hebben een fijne structuur.
Dan heb je toch ook nog speciale paste voor boetseren toch? Heet dat geen Molly Paste?

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Internet staat vol tutorials en zoals met alles: oefening baart kunst! Lekker door proberen  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake