Onderwerp: Krokante chocolade laagje
Ik lees wel eens over een krokant chocolade laagje tussen de biscuit. Hie maak je zo iets.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Krokante chocolade laagje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik lees wel eens over een krokant chocolade laagje tussen de biscuit. Hie maak je zo iets.
je kunt chocolade smelten en erover drizzelen (allemaal dunne lijntjes). maar ik gebruik gewoon plakkiez. dat zijn plakjes chocola die je op brood kunt doen
ik plak ze vast op een laagje caramel/mokka/chocolade/vanillebotercreme van de mix.
Ik doe gewoon chocolade smelten en dan de biscuit heel dun insmeren en de chocolade laten uitharden voordat je er de vulling op doet (ik doe altijd even kort in de koelkast zetten)
Op bovenstaande manier wordt het laagje wel hard, dus best lekker, maar niet krokant. Daarvoor moet je chocolade tempereren.
Op bovenstaande manier wordt het laagje wel hard, dus best lekker, maar niet krokant. Daarvoor moet je chocolade tempereren.
Maar dat is best lastig volgens mij, althans ik heb er eens wat over gelezen en leek me niet eenvoudig. Maargoed ik ben maar een amateur dus geen expert op dit gebied.
mieperdepiep schreef:Op bovenstaande manier wordt het laagje wel hard, dus best lekker, maar niet krokant. Daarvoor moet je chocolade tempereren.
Maar dat is best lastig volgens mij, althans ik heb er eens wat over gelezen en leek me niet eenvoudig. Maargoed ik ben maar een amateur dus geen expert op dit gebied.
Yep!
Hier een linkje:
http://www.24kitchen.nl/shows/rudolphsb … e-tableren
Ben er zelf ook geen expert in hoor.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Krokante chocolade laagje