1

Onderwerp: Snickerbrownie's: erg lekker maar lastig heel te houden.

Ik heb een keer op pinterest een snickerbrownie voorbij zien komen en dacht die ga ik nog eens een keer maken.
De brownie is een eigen recept alleen de snickervulling is een recept van pinterest.
Trouwens niemand kan aan mijn brownie recept tippen want heb al menig mensen verslaafd gemaakt  :D
Maar heel lastig snijden en mooi te houden dus dat is dan wel weer jammer.
Mijn brownie is al erg soft van binnen dus dan is hij al niet al te stevig en met de snickervulling was het helemaal lastig  :s .
Maar....... de smaak is er niet minder om hoor  :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKAKAZAL-D.jpg

Re: Snickerbrownie's: erg lekker maar lastig heel te houden.

Hmmmmmm, lekker hoor.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

3

Hmmm, ziet er erg lekker uit...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Jummmm, doe mij maar!

Move to ~> Klein & Fijn

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ziet er lekker uit.

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven

6

Heerlijk!

7

Ohhh wat lekker! :9

i just LOVE it!

8

Ooh wat ziet dat er lekker uit,

Waar kan ik het recept vinden?  :o Mijn man is volgende week jarig en gek op brownies en snickers, dus...

9

Je brownie recept is idd over heerlijk!!!
Ook ik heb menigte mensen verslaafd gemaakt!!

Maar dit klnkt ook erg lekker!!!

corey schreef:

Je brownie recept is idd over heerlijk!!!
Ook ik heb menigte mensen verslaafd gemaakt!!

Maar dit klnkt ook erg lekker!!!

Dankjewel voor het compliment hihi het was maar een grapje hoor maar merk wel dat velen er gek op zijn.
Mijn zus wilt niks anders meer en ik moet voor haar regelmatig een brownie maken en dan doet ze hem in stukjes in de vriezer zodat ze er steeds een stukje uit kan halen  ;)

11 Laatst bewerkt door dollelollypop (11-07-2013 11:46)

Karinboers schreef:

Ooh wat ziet dat er lekker uit,

Waar kan ik het recept vinden?  :o Mijn man is volgende week jarig en gek op brownies en snickers, dus...

Voor de brownie onderstaand recept.
Ik doe altijd twee keer de hoeveelheid in een vierkante springvorm van 25 bij 25 cm gekocht bij de xenos voor volgens mij € 3,50
Maar ik zet 1 x de hoeveelheid hieronder en dat zal voor een blik zijn 15 bij 15 ofzo of een langwerpig bakblik en natuurlijk kan een ronde ook wel maar dat moet je even zelf bekijken.
Het is het makkelijkst als het een springvorm is want dan kan je hem makkelijk uit het blik halen i.v.m. kapot gaan.
Denk er ook aan mensen dat je hem er pas moet uithalen als hij helmaal is afgekoeld want doordat de chocolade nog warm is zal hij instorten als je hem er dan uithaalt  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUIMGVCE-D.jpg

En onderstaande is voor de snickervulling die je er bovenop doet.
Het is vertaald van het engels naar nederlands dus ze rekenen in cups.
Moet wel ergens een maattabel van zijn maar ik heb cups in huis.
Dat werkt niet zo heel precies vind ik maar gelukkig maakt dat voor dit recept niet zoveel uit.

Snickers Brownies

Benodigheden
1  brownie
1/4 kop hete fudge caramel ( bebogeen o.a. bij de A.H te koop )

Nougat benodigheden
1/4 kop ongezouten boter
1 kop kristalsuiker
1/4 kop gecondenseerde melk ( van friese vlag ook bij de A.H. te koop )
2 Potten marshmallow creme  1 1/2 kopjes of pot ( bij de jumbo te koop )
1/4 kop pindakaas
1 1/2 kopjes gezouten pinda's, grof gehakt
1 theelepel vanille

Caramel benodigheden
1 Pot karamel bebogeen

Candy Bar Topping
1 1/4 kopjes chocoladedruppels puur
1/4 kop pindakaas.

Maak de brownie

Smelt de boter in een pan op middelhoog vuur. Voeg suiker en melk toe, roeren totdat het is opgelost. Breng aan de kook en voeg de marshallowpotten toe ( ongeveer anderhalve pot ).  pindakaas en vanille roeren tot een gladde massa. Zet het vuur af en voeg de pinda's toe. Giet gelijkmatig over de afgekoelde brownies. Gebruik een spatel om het mengsel uit te strijken. Ik doe de brownies in de vriezer voor ongeveer 15 minuten.

Schep karamel topping in een zware bodem pan en verwarm op laag tot karamel is zacht en makkelijk te roeren. Giet de karamel over de nougat laag. Zorg ervoor dat u gelijkmatig giet het over de noga.

Smelt chocoladedruppel en pindakaas in een steelpan op laag vuur, af en toe roeren, tot een gladde massa. Volledig Giet over nougat laag en af laten koelen.

Nou dit moet het zo'n beetje zijn.
Ik hoop dat je er iets aan hebt maar de brownie zonder de snickervulling is al echt waar overheerlijk maar wel ontzettend machtig  :)

Het wordt wel erg lang zo maar vond toch nog even de omrekening van cups naar grammen misschien ook wel handig voor jullie om erbij te hebben  :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z647O8EV-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNVFFCIW-D.jpg

Succes voor wie het wilt gaan maken en natuurlijk als je iets wilt weten vraag gerust en ik zal antwoorden als ik een antwoord heb.

En ik vergeet het bijna maar ik wil jullie allemaal natuurlijk weer heel hartelijk danken voor jullie leuke en vriendelijke commentaar  :D

13

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Dat wordt smullen  :)