1

Onderwerp: Pluk je ingredienten gewoon uit eigen tuin!

Deze zomer pluk je jouw ingredienten voor lekkere koekjes, toeven en anders lekkers gewoon uit eigen tuin. Bijvoorbeeld de munt voor deze munt met rooibos koekjes. (plus heerlijke rooibos Royal Icing!)
Nu nog wachten op wat meer bloemen, de Japanse kers, roos, lavendel om verder te gaan in de keuken.
Super leuk, Sanne van de pluktea in Boskoop vertelde mij meer over eetbare bloemen en bladeren. Inspirerend!

http://2.bp.blogspot.com/-j6YRVF_3C-E/UdRBKpZjCTI/AAAAAAAAEkw/Eg4drOSjb1o/s580/DSC_1881.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-ZVpupEOUxOY/UdhfwHp9O0I/AAAAAAAAEmM/C-cHC35ElGs/s1600/pizap.com10.35020095715299251373133992568.jpg

Verder lezen en recept? Klik hier

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Pluk je ingredienten gewoon uit eigen tuin!

klinkt leuk!

Haha, ik ben nog niet echt wakker en dacht: is dat nou een hondendrol??? toen ging ik lezen en dacht ik, neee....dat is het niet  :lol:
Zeker inspirerend om met ingredienten uit eigen tuin aan de slag te gaan. Ik heb ook een moes-kruidentuin.  :thumb:

Pletsen schreef:

Haha, ik ben nog niet echt wakker en dacht: is dat nou een hondendrol??? toen ging ik lezen en dacht ik, neee....dat is het niet  :lol:
Zeker inspirerend om met ingredienten uit eigen tuin aan de slag te gaan. Ik heb ook een moes-kruidentuin.  :thumb:

Nou je het zegt, ik had er nog geen drol in gezien maar die zie ik nu wel  :lol:  :lol:  :lol:

5 Laatst bewerkt door Tante Tien (09-07-2013 05:37)

Wat een leuk verhaal op je blog zeg. Ik heb gisteren lavendelsiroop en limoen-citroenmelissesiroop gemaakt, dat kan natuurlijk ook in de royal icing. Wat een idee! Of in koekjes of in de botercreme of om de biscuit mee te besprenkelen.
Op rooibos in koekjes zou ik zelf niet zijn gekomen. Smaakt het echt lekker en prikken die naaldjes niet?

Tieneke

Wat leuk! Ik denk dat lavendelsiroop hier thuis niet gedronken zou worden maar een klein flesje maken en gebruiken in toeven op cc lijkt me ook lekker of een klein beetje in cc/koekjes tussen biscuitlagen. Niet teveel, subtiel. 
Volgens mij heb ik ook citroenmelisse in de tuin staan.  Waar gebruik je de limoen citroenmelisse voor? Ook voor limonade? Klinkt ook lekker fris en anders dan anders. Heb je dit ook gemaakt door de bladeren 1-2 dagen in water te zetten, zeven en daarna koken met suiker (en limoensap)?
De rooibos prikt niet in koekjes of zo hoor, ook niet een beetje zoals je bv. Bij sesamzaadjes of zo hebt. Het heeft een zachte smaak.

7

zoethoudertje schreef:

Wat leuk! Ik denk dat lavendelsiroop hier thuis niet gedronken zou worden maar een klein flesje maken en gebruiken in toeven op cc lijkt me ook lekker of een klein beetje in cc/koekjes tussen biscuitlagen. Niet teveel, subtiel. 
Volgens mij heb ik ook citroenmelisse in de tuin staan.  Waar gebruik je de limoen citroenmelisse voor? Ook voor limonade? Klinkt ook lekker fris en anders dan anders. Heb je dit ook gemaakt door de bladeren 1-2 dagen in water te zetten, zeven en daarna koken met suiker (en limoensap)?
De rooibos prikt niet in koekjes of zo hoor, ook niet een beetje zoals je bv. Bij sesamzaadjes of zo hebt. Het heeft een zachte smaak.

Ik zal je zeggen dat ik van allebei wat over had, dat bij elkaar heb gemikt in een fles en daarvan nu zojuist al drie glazen op heb. Limonadesiroop inderdaad en gemaakt zoals je zeg. Bij de citroenmelisse heb ik een vol groen flesje limoensap gedaan.

Succes ermee,

Tieneke