1

Onderwerp: Biscuitmix van FunCakes

Ik weet niet of ik hier moet zijn met mijn vraag :s Ik bak al mijn taarten met de mix van FunCakes en tot nu toe was ik er zeer tevreden over. Vanmorgen 2taarten gemaakt,1 met "oude mix" lekker luchtig beslag als altijd en mooi hoog kapsel. Nr 2 gemaakt met een nieuw pak mix en dat werd lang niet zo luchtig, langer gemixt, hielp ook niet. Het bakresultaat was een kapsel dat net de helft van de 1e taart is :(  .Hebben jullie hier ook last van? Groetjes Janke

2

Re: Biscuitmix van FunCakes

Ik heb weleens gehoord over zoiets, dat de nieuwe mixen iets niet goed mee was waardoor je dit kreeg met je taarten.

Ik zou een mailtje sturen vanwaar je je funcakes beschuitmix hebt gekocht.

3

Famke56 schreef:

Ik weet niet of ik hier moet zijn met mijn vraag :s

Nee :) De rubriek "Over de site" is bedoeld voor vragen over de website, niet over biscuitmix...

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

chan1985 schreef:

Ik heb weleens gehoord over zoiets, dat de nieuwe mixen iets niet goed mee was waardoor je dit kreeg met je taarten.

Dit is al behoorlijke tijd achterhaald, het recept is allang weer terug naar oude recept.

Ik zou een mailtje sturen vanwaar je je funcakes beschuitmix hebt gekocht.

Mee eens :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb net ook al een mail naar De Leukste Taarten Shop gestuurd maar dacht misschien hebben jullie hier ook last van :)en hebben jullie een oplossing haha . En de mix die ik had was houdbaar tot aug 2013 en de nieuwe tot feb 2014.Ik heb dit nog nooit gehad en verder alles gelijk gedaan. Daarom dach ik dat het misschien aan de mix ligt. Baal wel want ik moet nog 1 taart maken, misschien maar even een andere mix in de winkel halen.

6 Laatst bewerkt door anja66 (01-07-2013 21:14)

Misschien even de ingredientenlijst van de "oude" en de "nieuwe" mix even met elkaar vergelijken? Ik meen me te herinneren dat de mix waar voorheen problemen mee waren lactosevrij was, en de "goede"mix niet.

7

de *oudere* lactose vrije komt inderdaad minder goed omhoog. Je kan dit voorkomen door wat langer door te mixen benik achter gekomen. Ik heb een maand of 2 geleden een zak Fc gekocht en had ook spontaan problemen met mn kapsels. In principe zijn de lactose vrije mixen ( die dus net ff anders zijn ) allang uit productie genomen, maar toch heb ik 2 maanden nopg per ongeluk zo een zak gekregen.

Als je fc mailt, wordt je erg snel terug gebeld en ik kreeg een nieuwe zak. Vlotte service en erg netjes geregeld.

Kennelijk glipt er toch nog eens per ongeluk zo een lactose vrije zak door.