1

Onderwerp: Mango en Zwitserse room, gaat dat goed??

De titel zegt het al, binnenkort is mijn zus jarig en die is dol op mango. Ze vindt Zwitserse Room ook erg lekker.
Nu heb ik laatst een taart gemaakt gevuld met Zwitserse Room er op de room stukjes aardbei en framboos, dat ging heel erg goed.
Kan dit ook met Mango??
Dus.... laag Zwitserse Room en direct op de room stukjes mango? Ik weet dat het met bijvoorbeeld Ananas niet zou gaan omdat dit een reactie veroorzaakt. Kan het met mango wel??

Ik hoor graag reacties!!!

2

Re: Mango en Zwitserse room, gaat dat goed??

Mango heeft hetzelfde eiwit-splitsende enzym als ananas en kiwi ook. Het kan wel, maar dan moet je de mango kort opkoken of mango uit blik gebruiken. Als je dat niet doet, wordt je room dun en bitter.

Tieneke

3

Dank je wel.
Ik denk dat ik dan het biscuit in 4 dunne lagen snijdt zodat er een laag biscuit tussen de mango en de room zit. Ik neem aan dat een dun laagje botercreme 1:1 bij de mango wel gaat om zompigheid te voorkomen???

4

Pfoe, daar vraag je me wat. Mijn eerste reactie is dat boter ook zuivel is, maar op wiki lees ik dat er vooral problemen zijn met het eiwit in de melk. Ik weet niet hoeveel eiwitten er in de boter zitten.
Probeersel dan maar: smeer boter op een stuk ontbijtkoek of brood. Leg er een stuk mango op en proef een dagje later eens of je mango en boter nog lekker zijn.

Tieneke