1

Onderwerp: vulling bavarois

Hallo,

Het is mijn eerte x dat ik een taart ga vullen met een nieuwe smaak.
Ik heb een zakje van het merk Bakzolder bavarois. Nu ga ik een vierkante taart van 15 bij 15 maken. Hier zou ik graag 1 laag willen vullen met bavarois, alleen weet ik nu niet welke hoeveelheid ik nodig heb. Wie kan mij hier mee helpen of tips geven.

2

Re: vulling bavarois

is dat degene waar je slagroom bij moet voegen? dan 1 pakje slagroom doen voor een 15x15 taart.. :)

Klopt, er staat op:
Recept: 100 gram mix, 100ml lauw water, 5 dl ongesuikerde slagroom.

Alleen lijkt mij dit veelste veel om als 1 laag te gebruiken. Vandaar mijn vraag wel verhouding moet ik doen.
Want de andere laag vulling is botercreme met bastognekoekjes.

Als ik een laag vul met saroma aangemaakt met slagroom heb ik aan 200 ml slagroom meer dan voldoende.
Hier doe je ook nog eens water bij. Dus dan heb je zeker genoeg. Ik zou het uitproberen met 100 ml slagroom. Als het te weinig is kun je nog bijmaken. Dan heb je zeker niet te veel. Je kunt natuurlijk ook gewoon 200 ml slagroom gebruiken en de rest lekker opsnoepen!  ;)

lieke-webbie schreef:

Als ik een laag vul met saroma aangemaakt met slagroom heb ik aan 200 ml slagroom meer dan voldoende.
Hier doe je ook nog eens water bij. Dus dan heb je zeker genoeg. Ik zou het uitproberen met 100 ml slagroom. Als het te weinig is kun je nog bijmaken. Dan heb je zeker niet te veel. Je kunt natuurlijk ook gewoon 200 ml slagroom gebruiken en de rest lekker opsnoepen!  ;)

Hoeveel water en bavaroispoeder zou je dan bij de 100 ml slagroom doen?

20 gram mix en 20 ml water = 1/5 deel van de ingredienten net als de slagroom 1/5 deel is. Blijven de verhoudingen het zelfde.

Groetjes Petra

7

in 1 pakje slagroom zit bij mij 200 ml. dit gebruik ik hiervoor en het is dan een mooie laag vulling :)

taartjejansen schreef:

20 gram mix en 20 ml water = 1/5 deel van de ingredienten net als de slagroom 1/5 deel is. Blijven de verhoudingen het zelfde.

Dank je wel, voor de hulp :-)

Elletje schreef:

in 1 pakje slagroom zit bij mij 200 ml. dit gebruik ik hiervoor en het is dan een mooie laag vulling :)

Dank je voor de hulp :-)

Sorry ben ik weer, zou je de vulling ook in kunnen vriezen?

11

ja deze kun je heel goed invriezen.
Het is zelfs lekker als een soort ijsje!  ;)

12

lieke-webbie schreef:

Oke, dankje voor de hulp.

Bij de bavarois vulling, moet daar een rand botercreme omheen doen of kan die zo gedaan worden.
En als je een chocolade laag doet wel of niet botercreme drempel?
Bij jam wel een botercreme drempel of alleen jam.
Kan dit kwaad als het in contact komt met fondant?

15

bij bavarois zou ik wel een dijkje spuiten. Bij jam niet, die kun je heel dun uitsmeren naar de rand toe.
De chocolade zou ik niet weten, ligt er ook aan wat voor een chocolade denk ik. heb je gesmolten chocolade of ganache?

Gesmolten cholade met cornflakes ;)

17

dat zal geen probleem zijn! iets van de rand af houden dan zal het zeker goed gaan.

lieke-webbie schreef:

dat zal geen probleem zijn! iets van de rand af houden dan zal het zeker goed gaan.

Dank je voor de hulp;-)

19

Geen dank hoor! Zo heb ik het ook geleerd!