1

Onderwerp: Marsepijn Duitsland

hoi ik wilde wat vertellen

wij gaan wel eens naar kleve, duitsland voorbij nijmegen, daar zit een winkel die heet kaufland, daar kun je zoveel dingen kopen wat niet duur is, bijvoorbeeld 200 gram fijne marsepijn blanke kleur zoals de amandelen eruit ziet kost 99 cent.

kleurstof in een glazen flesje kost 49 cent per stuk.

een soort bedekker voor de taart van marsepijn, ik weet even  niet hoe goed ik het moet zeggen, je kunt je taart er helemaal mee bedekken en opmaken, kost 3,50

er zijn zoveel dingen daar op het bak gebied

nou heb ik nog niet zoveel ervaring wat goed is en niet.

dit wilde ik jullie graag vertellen

groetjes diana

2

Re: Marsepijn Duitsland

Wat aardig van je! Ik probeer in andere landen ook altijd even in de supermarkt te kijken, je vindt soms leuke en goedkope dingen inderdaad!

hee wat goed dat ik het weet. wij gingen regelmatig naar kleve. Maar toen bakte ik nog niet deze taarten. Ligt het gewoon allemaal bij de bakspullen?

4

de marsepein in duitsland is anders dan de marsepein van hier hoor.
dat is een marsepein roh masse. Oftewel amandelen gemalen. Hier gaat er nog poedersuiker bij door. Als je het wilt verwerken zoals hier moet je er nog poedersuiker door kneden. Per 100 gram iets van 200 of 300 gram.

Ik koop er zelf ook vaak mix voor biscuit, hele lekkere. En verder kun je er ook altijd leuke suikerfiguurtjes kopen.

En als je duits goed is, kijk eens lekker bij een boekhandel (bv weltbild).Hebben ze vaak hele leuke boeken.

Jessica

5

hoi

ja klopt het is niet zo als de marsepijn in nederland maar wel heel goed om me te werken vind ik zelf, kan er leuke figuren mee maken en het smaakt gewoon iets minder zoet dan de nederlandse.
het is ok niet wit maar de kleur van amandelen zoals ik al eerder zei in een bericht, wel de taart bedekker is wel wit.

de marsepijn van 99 cent is de goedkoopste, maar er zijn nog 3 soorten die wat duurder zijn, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

alles staat bij de bak spullen.

ben ook pas begonnen dus weet ook nog niet zo goed van hoe en wat.

een fijne dag in een prachtig besneeuwde nederland

groetjes diana

ok dank je voor de tips. als we weer eens gaan zal ik er zeker naar kijken.

7

corinaschenau schreef:

het wat leuk kom je uit meerkerk, dan wonen we niet zo ver uit elkaar, ik kom uit leerdam.

groetjes diana

8 Laatst bewerkt door willeke k (25-03-2008 18:37)

dian73 schreef:
corinaschenau schreef:

het wat leuk kom je uit meerkerk, dan wonen we niet zo ver uit elkaar, ik kom uit leerdam.

groetjes diana

en ik uit heukelum, das n

9

willeke k schreef:
dian73 schreef:
corinaschenau schreef:

groetjes diana

10

dian73 schreef:
willeke k schreef:
dian73 schreef:

groetjes diana

haha wat grappig zeg. wonen jullie zeker allemaal dichtbij! dian73 ga je vaak naar kleve?

12

hoi

meestal 1 keer in de 2 maanden, mijn schoonmoeder gaat vaak dus die kan tussendoor ook nog wat mee nemen mocht het nodig zijn.

groetjes dian

ik ben geweest hoor. echt helemaal super. bij die marsepein van 99 cent heb je daar poedersuiker bij gedaan om de roosjes te maken?

14

Dan moet ik ook maar eens naar de Kaufland, in Meppen zit er een, en da's hier een half uurtje rijden vandaan!

15

Hallo allemaal,

Ik ben ook net (na een workshop!)  weer besmet met het bakvirus, maar het wil mij nog niet zo lukken hoor! Ik heb dus ook die marsepein uit Duitsland gekocht maar ik kon er niet veel mee. Het plakt heel erg, ondanks de poedersuiker. En ik vind de kleurtjes allemaal erg donker worden.   Ik heb wel foto' s gemaakt van mijn cupcakes (2 soorten) maar ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen, maar als ik hier zie wat er voor bij komt en wat ik gebroddeld heb, dan zou ik het zo weer in de kast stoppen en het er nooit meer uithalen! (smile)

groetjes,

Carola

mimitje schreef:

Dan moet ik ook maar eens naar de Kaufland, in Meppen zit er een, en da's hier een half uurtje rijden vandaan!

dat zou ik zeker eens doen :D

Carola schreef:

Hallo allemaal,

Ik ben ook net (na een workshop!)  weer besmet met het bakvirus, maar het wil mij nog niet zo lukken hoor! Ik heb dus ook die marsepein uit Duitsland gekocht maar ik kon er niet veel mee. Het plakt heel erg, ondanks de poedersuiker. En ik vind de kleurtjes allemaal erg donker worden.   Ik heb wel foto' s gemaakt van mijn cupcakes (2 soorten) maar ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen, maar als ik hier zie wat er voor bij komt en wat ik gebroddeld heb, dan zou ik het zo weer in de kast stoppen en het er nooit meer uithalen! (smile)

groetjes,

Carola

welke marsepein heb je gekocht? je kunt foto's plaatsen door
[img]en dan de link waar je de cupcakes heb staan[/img]
jammer dat je er niet zoveel mee kunt , ik ga het vd week eens proberen. Helpt tylose erdoor ook niet?

18 Laatst bewerkt door Carola (30-05-2008 22:24)

Ik heb die marsepein roh masse gehad, en die tylose heb ik nog niet, ik ben echt net begonnen, na zaterdag! (smile) 
Morgen zal ik me eens storten op foto' s plaatsen, want ik ga het morgen nog een keer proberen! (Cupcakejes bakken bedoel ik! smile)

groetjes,

Carola

19

Zou tylose wel helpen?? Dat gebruik je ook om de boel te verharden, dus ik weet niet of dat wel zo fijn is (buiten het lekker om).
Misschien mengen met wat fondant en dat eens proberen.

Jessica

20

dames
iemand het adres van kaufland...ik ga er overmorgen naartoe

je kunt kijken op www.kaufland.de

22

Ik heb in oktober marsepein bij de Aldi in Duitsland gekocht, maar ik kon er echt niets mee beginnen, het plakte verschrikkelijk en iedere keer als ik een plak had voor te bekleden scheurde deze helemaal af bij het optillen. Wat toen een gezellige avond met mijn dochter had moeten worden was een avond vol ergenis. Ik betaal nu liever wat meer dan weet ik dat het goed is.

Jos

23

googa schreef:

dames
iemand het adres van kaufland...ik ga er overmorgen naartoe

Ik ga altijd naar kaufland in het bero centre in oberhausen ,die is veel groter en heeft veel meer dan die twee in kleve.

24

Ik haal ook veel bij Kaufland in Emmerich. Ook de marsepijn gebruik ik ervan. De flesjes kleurstoffen zijn wel te gebruiken maar je krijgt er alleen pasteltinten mee. Als je er teveel van gebruikt gaat je fondant wel plakken en zit je weer met poedersuiker te rommelen.

Groetjes Fatima

25

Ik ga over 14 dagen naar Oostenrijk. Eens kijken of ze daar ook iets leuks en lekkers hebben!!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

Berichten [ 1 tot 25 van 28 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Marsepijn Duitsland