1

Onderwerp: Jem vlinders...wat doe ik fout??

ik heb de vlinderset van jem gekocht omdat ik die vlinders zo mooi vind, maar ja....

Of ik krijg ze helemaal niet uit de vorm, zelf niet na gebruik van crisco of maizena
Of ik krijg die binnenste stukjes er niet netjes uit

ik heb de rollerpad erbij gebruikt, maar tot nu toe ben ik niet blij :s  :nooo

iemand tips?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2 Laatst bewerkt door Sannn (22-06-2013 23:29)

Re: Jem vlinders...wat doe ik fout??

Bedoel je deze??http://www.deleukstetaartenshop.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/94x94/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/0/106M003_2_1.jpg

Ik gebruik zelf nooit crisco in mijn uitstekers, omdat ik vind dat het dan juist blijft plakken.Ik gebruik zelf altijd maïzena als ik uitstekers gebruik. Ik werk zelf met fondant, ik weet niet waar jij mee werkt, maar dat is een stuk minder vet dan marsepein.Ook doe ik altijd een beetje tylose door mijn fondant waardoor het wat harder wordt.

Als je hebt uitgerold even je zakje maïzena over je fondant of marsepein halen. Je uitstekers ook nog even goed deppen met je zakje maïzena en dan moet je fondant/ marsepein er toch echt zo uitvallen hoor..

Succes!

Groetjes San

Wat ook nog wel eens wil helpen is je fondant even te laten drogen voordat je het uitsteekt en dan in de uitsteker ook nog even laten drogen. En vooral dun genoeg uitrollen. Lukt hier trouwens ook beter met gumpaste dan met fondant.

Groetjes Petra

4

Ik werk bij dit soort uitstekers met 50/50 gumpaste en rolfondant. Geeft het voordeel van beide. werken met maizena, op de rollerpad en  met een needle pin uit de uitsteker halen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi!
Kijk even op de facebook pagina van suikertaartjes suuz, daar staat een howto.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

6

dank jullie wel allemaal! ik heb het met gumpaste geprobeerd en met 50/50, en beiden niet gelukt
zal het eens laten drogen eerst een beetje, misschien is dat het wel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Vraagje... zakje maïzena.. maak je zo'n zakje door maïzena in bijv een nieuwe zakdoek (van stof) te doen? of is het zakje van ander materiaal?
- misschien heel blond, maar weet het echt niet... -

8

in een panty

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

9

Henriette34 schreef:

in een panty

:Y

Groetjes San

10

of in een zakdoekje, werkt ook prima :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

dank voor de antwoorden!!