1

Onderwerp: biscuit komt niet meer omhoog?

Ik heb een probleempje met mijn biscuit, hij komt niet meer zo hoog op en als ik hem uit de vorm laat glijden dan vervormt hij meteen en zakt (scheef) in... Ik snap er helemaal niets van, ik doe alles precies hetzelfde als ik altijd doe? Het enige verschil is dat het nu buiten (en dus ook binnen) warmer is dan anders, kan dat een oorzaak zijn van mijn kneusjes biscuit???

2

Re: biscuit komt niet meer omhoog?

heeft vlgns mij niks met weer te maken,

eieren koel bewaard?

is je oven nog goed? kan soms zomaar dat ie t langzaamaan begeeft :s , en je taart dus niet goed gaar is.
evt. een oventhermometer kopen, kost weinig, en dan weet je ook of het daar aan ligt.

3

Nou ik moet toegeven ik heb nooit problemen met de biscuit te maken echt nog nooit mislukt, niet om op te scheppen hoor. Maar vandaag moest ik ook bakken en mijn biscuit kreeg ik ook niet omhoog. Tijdens het mixen bleef de bicuitmix al een beetje vloeibaar en ik kreeg hem ook niet luchtig geklopt. Ik heb dit nog nooit gehad  :think:
Mijn man zei ook al kan het niet aan het weer liggen?

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

4

Nou heb ik weer... oven kapot en dat in een week dat ik 6 taarten moest maken en deze week 40 cupcakes en een bruidstaart!!!!
Heel snel een nieuwe laten komen dusssss

5

succes dan van de week