1

Onderwerp: Inspiratie gezocht!!!

Hoi allemaal,

Ik heb een opdracht voor as vrijdag voor verjaardagstaarten voor een man die 40 wordt. De opdracht luidt als volgt:

Twee taarten 30cm rond. De ene met bruine chocolade ganache, de ander afgewerkt met marsefond.

Op beide taarten moet het cijfer 20 rechtopstaand staan.

Verder laten ze de creatieve invulling aan mij over maar nu komt het: na meerdere mails met de vraag of  er misschien hobby's zijn of een thema waar ik aan kan denken, krijg ik nul reactie behalve dat de hobby's toch niet allemaal op de taart passen.

Het zijn geen kleine kinderen, als ik na drie keer proberen nog geen thema of iets heb gehoord dan stop ik met vragen en verzin ik zelf wel wat... maarja.... wat dan?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

Re: Inspiratie gezocht!!!

Je schrijft dat de man 40 wordt, maar dat je op elke taart 20 moet zetten. Waarom? Kun je daar niet op verder gaan?

Ken je de 'klant'? Weet je bijv. of hij van borrelen houd?

ik ken de klant niet.. dat maakt het zo lastig. Hij vindt het leuk om inderdaad op elke taart de helft van de leeftijd te zetten ipv twee taarten met 40. Vond ik wel origineel..

Ik heb ook gevraagd of hij bijvoorbeeld een favoriet drankje heeft oid. maar daar geeft hij dus geen antwoord op. En degene die bij mij besteld heeft, zegt dat ik het maar aan hemzelf moet vragen  :rolleyes:  Alles via de mail want ik belde en toen had hij zoiets van: stel je vragen maar via de mail want dat is makkelijker. Niet dus... *zucht*

www.loveatfirstbite.nl

4

Waarom kijk je dan niet even bij de Vaderdag taarten.
Er zijn er een hoop gemaakt met stropdassen en overhemden enz.
Misschien kun je zoiets doen, is typisch mannelijk en als zij er verder niet op in gaan, moeten ze ook niet zeuren.
Voor jou wel lastig, dat snap ik.

Succes joh.

I may not be perfect, but i'm always me

5

heb je wel al betaald gekregen want ik vind het maar vaag klinken hoor

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

Haha!
Nou Pleun ik heb een bruidstaart al voor hen gemaakt en toen ging het ook zo.. erg irritant maar die mensen begrijpen gewoon totaal niet hoe het werkt. Ze zijn wel betrouwbaar hoor..

Ik krijg net toch nog een mail: de man heeft een hobby! Truck-pulling  :s
Oftewel een vrachtwagen strrk genoeg maken om 25.000 kg sleepwagen te trekken en wie dan het verst komt zegmaar...
Wat moet ik daar nou weer mee in twee dagen!!

Ik dacht wel om dan een 20 op een verkeersbord te zetten ofzo.. maar verder..

www.loveatfirstbite.nl

7

20 jaar...
met 20 jaar ervaring...

of iets dergelijks op de taarten zetten?

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

8

't is kort dag...anders kon je bv een mannetje boetseren die naast één taart staat en die met kabels trekt...net zoals met vrachtwagen trekken....

En van de andere taart een vrachtwagenband....

en idd de tekst van Mickeymama is wel leuk

Lastig....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

9

de leeftijd is 40 twee taarten met 20 samen 40
de rest is dan ook de helft  het is voor een man een halve stropdas /overhemd en de andere helft op de andere taart
de andere helft ontbloot
of iets anders door de helft
succes

10

allemaal rekensommetjes op de taarten maken die niet juist zijn met een rode streep er door?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

11

Tigrasas schreef:

allemaal rekensommetjes op de taarten maken die niet juist zijn met een rode streep er door?

uitkomst 40

12

Kun je misschien een simpel vrachtwagentje boetseren in een baan van modder (ganache moest toch op de taart?) en op de andere taart een tractortje met  dan een soort sleepkabeltje waarmee beide taarten verbonden kunnen worden?

Je kunt de modderchoco baan ook afzetten met roodwitte markeringen (curvestones? zoals bij formule 1?)

De 20 kan er ook dan ook nog makkelijk op...

Nu ik er zo over nadenk, best geinige opdracht zo, alleen kortdag is niet leuk...
En late input ook niet...