1

Onderwerp: Iemand dit wel eens geprobeerd? Botercreme met wiet-boter =P

Hi! Ik zit te zoeken naar een recept voor 'magic brownies' en kom er achter dat je wiet moet mixen met gesmolten boter en dan krijg je groene wiet boter, hehe. Zou je dit kunnen gebruiken voor het maken van botercreme? Iemand wel eens geprobeerd? En hoe was het effect?

Ben het niet direct van plan, maar was wel ff benieuwd ;)

2

Re: Iemand dit wel eens geprobeerd? Botercreme met wiet-boter =P

Van gesmolten boter kan je geen botercreme maken. Dat wordt namelijk niet meer stevig.
Je kunt natuurlijk wel wat je ook maar leuk vind door de botercreme doen.

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

3

Maar als je het weer laat stollen... ? Dan is het toch weer gewoon boter?

4

elisahholl schreef:

Maar als je het weer laat stollen... ? Dan is het toch weer gewoon boter?

dan is het niet meer te eten :( , zeker niet voor taart,

botercreme maak je met meer ingrediënten dan boter...

en wiet in een taart :/ , dat is wel een beetje typisch, 
vind ik..

5

Gaat een beetje richting "space-cake"....

Heb ik een leuk (nou ja, eigenlijk niet) verhaaltje over......
waar gebeurd!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

Ja tis voor mn dochter, die wordt 4 hahaha. Geintje joh. Maar was ineens gewoon heel benieuwd =D en typisch is het wel ja maar goed, durftevragen? =P

Nooit geweten dat boter na het smelten niet meer bruikbaar is voor botercreme. Weer wat geleerd. Ben benieuwd naar de magic brownies volgende week haha, dus ik wil je verhaal wel horen over spacecake, bianca ^^

7 Laatst bewerkt door Bianca1969 (18-06-2013 20:03)

Oké dan....

Het is al jaren geleden gebeurd....Een collegaatje van mij ging naar een feest. Ze was echt wel een iemand die van lekkere dingetjes houd....en op dat bewust feest stond op een tafel allerlei lekkers uitgestald. Bij één cake stond erbij "space-cake". Nu wist mijn collegaatje niet wat dit was, maar space-cake vond ze wel "hemels" klinken...dus dacht "dat moet vast heel erg lekker (hemels) smaken".....dus ze nam een stuk, en ja de cake was erg lekker, dus ze nam ongegeneerd nog een paar stukken....

Tja, wat doe je als zo'n cake tussen alle andere normale cakes en lekkers staat...daar denk je toch niets bij. Ze heeft een heel gezellige (lees: mijn collega tripte) avond gehad.....maar daarna is mijn collega me toch een partijtje ziek geweest (één plakje van die cake was wrsch geen probleem geweest, maar zij had gewoon lekker doorgegeten niet wetende dat space-cake niet voor niets space-cake heet....., daar zat ook zoiets in...dus je gaat er echt wel van trippen...

Ze is een week ziek thuis geweest....voor haar geen space-cake meer....

Lees hier Wikipedia over spacecake

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8

Hahaha oh jee, das idd geen succesverhaal! Ik heb et nog nooit geprobeerd maar mn vriendin kwam op het idee om volgende week magic brownies te maken. Heb al gezien dat je er niet teveel van moet eten omdat je anders ziek wordt. Je vriendin heeft dus teveel op en ik ga er vanuit dat ik niet ziek ga worden van een klein stukje.

Mn pa had een soortgelijk verhaal. Ook op een feestje kreeg hij een plakje 'cake' aangeboden. Daarna staan overgeven in de tuin van zn 'vrienden' die em niet verteld hadden wat erin zat. 'Vrienden' daarna nooit meer gezien ;) Maar helaas ben ik iemand die niet kan en wil leren van een ander zn ervaring, dus ik ga het lekker eigenwijs zelf proberen ;)

9

mijn ervaring is dat je ook hele sterke thee kan zetten van wiet en dan dat theewater gebruiken is recepten
heb er al eens ijs mee gemaakt
en voor magic taart oid hak ik de wiet heeeeeeeel fijn in een keukenmachine en doe er dan dat door .
meestal pak ik dan wel chocolade beslag dat maskeert de smaak van wiet een beetje maar de werking is nogsteeds goed

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

10

:think: heb er heel geen verstand van, maar lijkt me idd dat je de wiet heel fijn hakt en dan door de zachte boter roert, als een soort kruidenboter.
Dan kun je er toch gewoon botercrème van maken? Lijkt mij althans :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Nou, probleem is dus dat je de boter moet smelten en de wiet er ongeveer 3 kwartier in moet laten oplossen... Dus ik weet niet als het daarna stolt of het nog te gebruiken is haha, maar zal misschien ook wel niet...

12

En pleun, goed ideeeee!!! =)

13

neem een heel klein beetje boter die je smelt (1 a 2 el?) wiet erbij goed laten intrekken en dat als het weer een beetje aan het stollen is mengen met de rest van je botercreme:)

of doe het met ganache en gooi de wiet bij je je slagroom als je die gaat verhitten :D

14

ik ben kennelijk van een andere generatie :D ,

maar hoe kom je op het idee om voor je kind haar 4e verjaardag taart met wiet te maken :D  :D  :D

15

Wooooowwww das een geniale tip raieswarinho!!! Zo moet et zeker lukken zou ik denken =)

Omakneeltje. Ze worden er zo heerlijk rustig van =)

Aan de kinderbescherming: u mag gerust langskomen op 1 december om te proeven en te controleren dat het hier gaat om een GRAP ;)

ik maakte vroegah wel is space brownie's  wiet walnoten en hazelnoten.. heerlijke combi..

ook wel rare dingen er mee gehad

long long time ago

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

17

Sounds good to me. Wij gaan waarschijnlijk voor brownies met cheesecake... Lijkt me lekker haha

t is alleen heel erg duur :P

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela

19

elisahholl schreef:

Wooooowwww das een geniale tip raieswarinho!!! Zo moet et zeker lukken zou ik denken =)

Omakneeltje. Ze worden er zo heerlijk rustig van =)

Aan de kinderbescherming: u mag gerust langskomen op 1 december om te proeven en te controleren dat het hier gaat om een GRAP ;)

het is geen 1 april meer hier :)

en wat het rustig worden betreft, ja dat zal wel :D

20

ik heb er ook geen verstand van maar ik heb van een vriendin begrepen dat je huis er een week door naar wiet gaat stinken! en je tijdens het bakken alles goed open moet zetten.

ik hou het bij gewone taart. hahaha

ik had daar geen problemen mee qua geuren..  en ik bakte in mijn moeders oven die niks van de spacecakes wist..

22

Hahaha! Zie het helemaal voor me =)

23

Bedenk 1 ding...de werking van space cake en de variaties erop, beginnen pas laat te werken...( veel later dan het roken ervan) dus ben niet overmoedig, van...ik merk niets...doe nog maar een plakje...

Anders is het giechelen en de lol snel over, en ben je ziek

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

24

Ik weet et ;)

25

Hahaha..geweldig topic  :)  ik heb ff mee gelezen, en ook mijn ervaring: lache leuk lol, maar niet teveel eten want dan spaced je cake er zo weer uit  :s

Life can be so sweet!!