1

Onderwerp: Kindvriendelijke vullingen :)

Voor de 1e verjaardag van mijn zoontje wil ik een meppertje maken, omdat ik het zonde vind als hij in de grote taart duikt..... :)

Maar ik wil er eigenlijk een vulling in die niet veel suiker bevat of slagroom.
Kan je gewoon de taart vullen met alleen fruit of wordt het dan te droog?

2

Re: Kindvriendelijke vullingen :)

Ik zou gewoon botercreme en jam gebruiken...een meppertje is immers meestal alleen om de jarige lekker met zijn handjes een paar hapjes taart te eten.....maar het is meer kliederen dan eten toch? Of ik heb altijd de bedoeling van het meppertje verkeerd begrepen....

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Ik maak een meppertje altijd standaard met jam, of er moet een speciaal verzoek komen. Botercreme gebruik ik persoonlijk niet, omdat dit toch machtig is & sommige kinderen eten toch behoorlijk wat van zo'n meptaartje ;)

4

ik gebruik voor meppertjes dezelfde vulling als voor de grote taart.
Maar als je niet teveel suiker wilt gebruiken, kun je ook slagroom met zo min mogelijk suiker gebruiken. En vers fruit of jam is altijd lekker toch? Alleen vers fruit is denk ik iets te droog, maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Groetjes, Conny

5

Ik had ook begrepen dat een meppertje voor het meppen was, maar ik verwacht eigenlijk dat mijn zoontje er vol induikt  :D
Dat doet hij met al z'n eten.
Hij is gek op fruit.

Slagroom zonder suiker is eigenlijk wel een goed idee. Is het mogelijk om fruit te pureren en door de slagroom te mengen?
Jam is ook wel lekker als vulling.

6

Ik durf mijn slagroom nooit zo goed te mengen met fruit, omdat ik bang ben dat het waterig wordt.

Ik zou dan liever een laag fruitpuree erop smeren en dan de slagroom er direct overheen.

Groetjes, Conny

7

ik hoor ook dat mensen er een fruithap potje in doen.
schijnt ook goed te werken.

meer taart van mij zien =) www.facebook.nl/cupcakepie  .. als je er dan toch bent wil je dan op vind ik leuk drukken.

8

Ik doe ik de meppers danoontje!!! erg lekker vinden ze dat

9

Ik doe ik de meppers danoontje!!! erg lekker vinden ze dat

10

Danoontje dat is een goed idee!!
Een laagje danoontje met stukjes fruit!

Fruitpotje is ook een goeie! Dan is het ook niet zo'n drie taart.

Ik kan zeker aan de slag. Gaat helemaal goed komen, nu alleen nog een kleiner bolletje regelen....