1

Onderwerp: Watermerk

Zojuist gevonden, een gratis programma om een watermerk op je foto's te zetten. Freeware, dus gratis.

http://www.computeridee.nl/downloads.js … id=2277865

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

2

Re: Watermerk

Met welk programma moet je dit verder openen/gebruiken 'vraagt' mijn computer nu ik het op het scherm heb staan.....? :S:S ?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Neem aan dat je windows hebt? Want bij mij opent ie wel gewoon, als installatie programma.
.zip moet je eerst uitpakken, daar zit dan die .msi (dat installatie programma) in.

Je hebt wel .net framework nodig, maar die hebben veel mensen al en anders kan je hem automatisch downloaden.

p.s. ik gebruik het programma niet hoor, mijn album programma 'watermerkt' vanzelf, maar het is misschien handig voor anderen.

4

Dat is een superprogrammaatje!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ja, dit werkt super ! Bedankt !

Groet, Jolanda

6

Hier lukt het helaas niet. .NET zegt dat hij al geïnstalleerd is en het programma zegt dat hij .NET nodig heeft.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

Heb het ook al geprobeerd...lukt niet :(

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

8 Laatst bewerkt door tom poes (27-03-2008 19:49)

Volgens manlief werkt het op een apple niet... :( !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Hier lukt het allemaal wel maar het watermerk is echt klein.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10

Ik vond dit topic in de lijst en ik heb het programma'tje uitgeprobeerd. En ik dacht, ik haal dit topic weer even naar boven, zodat anderen hem ook weer eens zien.

Je moet hem dus downloaden en uitpakken in zip. Als je gewoon hier en daar klikt daar dat vanzelf.

Als het programma geopend is, kan je je watermerk vormgeven zoals je wilt. Ik heb voor het lettertype verdana gekozen, want die is wat groter dan de rest.
Daarbij is belangrijk, want Jolanda schreef dat hij bij haar heel klein was, dat je lettergrootte 24 of 32 kiest. Is het voorbeeld lijkt dat megagroot, maar als je even een foto van jezelf daarna uitprobeert valt dat wel mee.

Echt het proberen waard hoor!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

tipseytaartje schreef:

Ik vond dit topic in de lijst en ik heb het programma'tje uitgeprobeerd. En ik dacht, ik haal dit topic weer even naar boven, zodat anderen hem ook weer eens zien.

Je moet hem dus downloaden en uitpakken in zip. Als je gewoon hier en daar klikt daar dat vanzelf.

Als het programma geopend is, kan je je watermerk vormgeven zoals je wilt. Ik heb voor het lettertype verdana gekozen, want die is wat groter dan de rest.
Daarbij is belangrijk, want Jolanda schreef dat hij bij haar heel klein was, dat je lettergrootte 24 of 32 kiest. Is het voorbeeld lijkt dat megagroot, maar als je even een foto van jezelf daarna uitprobeert valt dat wel mee.

Echt het proberen waard hoor!!!

Ik had twee weken geleden ook geprobeerd, maar ik vond dat de kwaliteit van mijn foto's heel slecht werd....

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

12

ow... daar heb ik nog niet echt naar gekeken. Maar ik maak dan ook foto's met mijn mobiele telefoon, dus die zijn al niet op en top...

groetjes Tirza     

13

ik hou het toch bij photomark......dan hoef ik het watermerk niet precies in het midden te doen als mijn taart ietwat scheef op de foto staat :D

Alles goed???? nee 3 fout

14

Ow ja, deze heb je ook nog. Mijn websitefotoalbumprogramma plakt er automatisch een watermerk op, dus heb dit niet meer gebruikt.

15

bij deze hoeft ie ook niet in het midden hoor, dat kun je veranderen.
Maar lune, jou bevalt photomark beter?? waarvoor dan verder??

groetjes Tirza     

16

ik gebruik paint gaat ook heel gemakkelijk

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

17

ow paint... dat ga ik ook uitprobren, daar heb ik namelijk 100 extra lettertypes in staan, dus kan ik helemaal mn eigen stijl maken!

dank je claudia!

groetjes Tirza     

18

tipseytaartje schreef:

ow paint... dat ga ik ook uitprobren, daar heb ik namelijk 100 extra lettertypes in staan, dus kan ik helemaal mn eigen stijl maken!

dank je claudia!

graag gedaan je kan heel veel kanten uit met paint en als het goed is heeft iedereen er 1.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

19

tipseytaartje schreef:

bij deze hoeft ie ook niet in het midden hoor, dat kun je veranderen.
Maar lune, jou bevalt photomark beter?? waarvoor dan verder??

dat heb ik dus niet uit kunnen vinden, alleen links boven, midden, en rechts boven
links midden, midden, rechts midden en linksonder, midden en linksonder. maar je kan dus ook nog wat schuiven met je watermerk?

Bij photomark kan je kleine beetjes schuiven met je watermerk, dus niet gelijk helemaal links of rechts.
Het nadeel bij photomark is alleen dat je een heel klein geel photomarkdingetje in je linkerbovenhoek krijg, maar die photoshoppen we er dan weer uit :D

20

hahaha... nee idd je kunt alleen die grote stukken schuiven! Dan had je gelijk lune.
Heb nu een mooi lettertype uitgezocht bij paint. Heb aantal foto's een watermerk gegeven. Heb maar besloten dat ik gewoon vanaf nu dat watermerk gebruik en niet alle foto's van mn site afhaal, watermerk en dan er weer op zet. dat vind ik toch echt te veel gedoe.
Paint is echt super handig!

groetjes Tirza     

21

ga ik ook ff in paint eh......klooien :D, scheelt toch weer een hoop tijd

22

wat wel handig is om te weten, want daar heb ik namelijk t langst naar gezocht... hehhehehe.... is dat er links onder die balk met knopjes, 2 aparte blokjes staan. Dan moet je de onderste hebben, want dan wordt je getikte tekst doorzichtig!!!
god god, ik heb gister lang zitten zoeken... he? hoe krijgt claudia hem nou doorzichtig??? Ben ik nou zo stom??? Maar... gevonden dus....

groetjes Tirza     

23

Ik ben ook aan klooien, maar alle letters staan nu onder elkaar :s

24

huh? onder elkaar? Is misschien het vlak waar je in typt te smal?

groetjes Tirza     

25

Het vlak was inderdaad te smal... Ik had het breder gemaakt en wil ik weer aanpassingen doen, bv een andere kleur of lettertype, maar het lukt niet..... Als ik er op klikt gebeurt er niks..