babycake schreef:dollelollypop schreef:babycake schreef:Heb vandaag ook een poging tot gedaan. Poging!
Van de 6 hield ik een mooie over
.
Ze lieten niet los van de ballon. En chocolade was binnen twee tellen (te) zacht.
Heb ze gemaakt van de Callebaut stukjes. Melk.
Volgende keer neem ik puur en de ballonenn nog beter in de crisco.
Hopelijk lukt het dan wel.
De ene was echt prachtig!!
Ik heb ze van cote d'or chocolade gemaakt maar die waren echt goed gelukt.
Er breekt altijd wel iets af maar dan zijn ze nog mooi vind ik.
Je moet de chocolade wel eerst goed uit laten harden voor je de ballon kapot maakt
Ik heb de ballonnen niet ingesmeerd met crisco maar ze er gewoon zo in gedoopt zonder iets.
Misschien moet je dat eens proberen.
Ik heb ook gewoon de melkchocolade gebruikt niks mee aan de hand hoor en de callebautdruppels zijn heel goed dus daar zal het niet aan liggen.
Ze hebben ongeveer 1.5 a 2 uur in de koelkast gestaan. De eerste ballonnen zaten dus niet in het vet. Daar kwamen ze ook echt niet los. Bleef erg plakken en de chocolade werd zacht. Misschien moet ik ze ook iets dikker maken. Dan zullen ze ook wat steviger zijn.
]
Ik vind dat callebaut inderdaad snel zacht wordt. Maar het is zulke lekkere chocolade... 
Oh, en de bakjes zijn natuurlijk fantastisch! Ik heb ze jaren geleden als eens gepoogd te maken, adhv een foto, maar dat was geen succes. Met dat filmpje maar eens weer proberen!
<><
Cupcakeblogger voor
www.huisvanbelle.nl