1 Laatst bewerkt door Gwenolyn (14-06-2013 14:55)

Onderwerp: Eerste opdracht: Jungle

Mijn aller eerste opdracht gedaan. Man o man wat had ik een pijn in mijn pens :o
Ze wilden graag als thema Jungle, en verder maakten het niks uit. Prima, gaan we regelen.

Alles liep super lekker, alleen een keer andere fondant gebruikt (cakexclusive ipv funcakes), dat wel even "wennen" zeg maar.

Toen de taart helemaal klaar was, haar naam erop, en toen ging het fout.......... letter gleed uit mijn handen (dag ervoor zwaar mijn hand verbrand aan de oven, dus werken überhaupt al niet prettig) en het plakten een beetje, dus kreeg de letter er ook niet meer vanaf zonder dat de boel zou gaan scheuren. Naja, dan maar alles scheef.

Ontvanger is er super blij mee. Helaas maar 1 foto gemaakt. Was nacht werk geworden, en blij dat ik op bed lag, en daarna vergeten een paar goede foto's te maken.

http://i1071.photobucket.com/albums/u509/Joenna2010/Jungletaart_zpsef3d9e84.jpg

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

2

Re: Eerste opdracht: Jungle

Superleuk gelukt en jammer van de letters, maar waarschijnlijk niemand die het echt opvalt!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Ziet er leuk uit!

Ik was een keer een letter vergeten in een naam. De taart was echter al uitgehard aan de buitenkant (eigenschap van satin ice) en de letters ook (gebruik altijd tylose) en toen kon ik met een paletmes heel voorzichtig de letters er af steken tot de plek waar de letter er tussen moet. Let wel op dit kan echt alleen als je fondant hard is en niet op een vers beklede taart want dan beschadig je het fondant teveel.

Misschien heb je hier iets aan voor een volgende keer  ;)

4

Heel leuk, alleen een tip voor de volgende keer, de o zit op z'n kop :-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Ik had trouwens dit weekend ook een taart met tekst die nachtwerk werd.
Franse tekst, was ik een s vergeten...
Gelukkig kreeg ik het er de volgende ochtend nog netjes vanaf  :)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart