Onderwerp: Nog even oefenen..

Royal icing... wat een vak apart is dat toch.

We gaan nog heel veel oefenen maar hier dan het resultaat van deze keer.

De taart is gevuld met (onderste laag) sinaasappelmarmelade, bbr en passievrucht bavarois, en (bovenste 2 lagen) met monchou, aardbeienjam en aardbeienroom.
En voor wie zich afvraagt haha.. deze taart was gratis.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/10557_481707255238744_739128988_n.jpg

2

Re: Nog even oefenen..

wel heel erg mooi gedaan hoor. gewoon uit de losse pols?

Ik denk en kijk in "taart"

Dank je wel! Ja het is uit de losse pols gespoten, nog een beetje een te losse pols haha. Persoonlijk vind ik het spuitwerk ook nog een beetje grof, ik vraag me af of er nog fijnere spuitmondjes zijn. Leuk om te doen was het zeker!

4

Wat mooi!

Erg mooi! :thumb:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Ik vind 'm al mooi hoor! Welk maatje spuitmondje heb je gebruikt?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Super mooi! Knap uit de losse pols. Zelf denk ik er ook de hele tijd over om Royal Icing te gaan gebruiken. Maar het kan niet in de koelkast toch? Dan zit je dus met die vullingen die jij noemt wel een beetje met een probleem. Ik wilde bloemetjes spuiten en bedacht mij dat dat dus niet mogelijk is omdat ze een Mascarpone vulling willen...

koekenbakkerBrinky schreef:

Super mooi! Knap uit de losse pols. Zelf denk ik er ook de hele tijd over om Royal Icing te gaan gebruiken. Maar het kan niet in de koelkast toch? Dan zit je dus met die vullingen die jij noemt wel een beetje met een probleem. Ik wilde bloemetjes spuiten en bedacht mij dat dat dus niet mogelijk is omdat ze een Mascarpone vulling willen...

Hmmmm deze taart staat sinds gisteravond gewoon lekker in de koelkast, vanmorgen de foto's genomen....... Even zoeken op internet wat ze erover te zeggen hebben. Met de taart/royal icing is niets geks gebeurd gelukkig!

9

ik vind hem prachtig, woow!

10 Laatst bewerkt door Moodswing (13-06-2013 18:21)

Zelf denk ik er ook de hele tijd over om Royal Icing te gaan gebruiken. Maar het kan niet in de koelkast toch?

Je kan elke taart in de koelkast zetten, als je dat in een kunststof taartdoos doet, die je goed af kunt sluiten. Ik heb er laaste een paar bij Xenos gekocht, ik heb tot nu toe geen last van smeltende fondant of natte marsepein gehad. In een goed afgesloten doos, heeft het vocht in de koeling geen invloed op de taart

Oeps vergat helemaal te zeggen dat ik de taart heel mooi vind en knap zo uit de losse hand.

Had met PME Royal Icing geleerd dat het in de koelkast vocht kan opnemen en dat het uitgeharde dan weer zacht werd. Nog nooit zelf uitgeprobeerd. Maar bij jou is het dus goed gekomen. Nou dan ben jij de ervaringsdeskundige zal ik maar zeggen  :) . Ben wel benieuwd of anderen ook nooit problemen hebben om een taart met RI in de koelkast te zetten, want dan kan ik ook eindelijk wat ik geleerd heb gaan gebruiken...  :)

12

erg fraai zo die taart!

13

Prachtig :thumb:

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

14

Ja er zijn wel dunnere tips hoor, maar dit is toch ook al heel mooi!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

15

Mooi!