1

Onderwerp: Even een tylose vraag:

Als ik tylose in de fondant hebt gedaan...1/2 theelepel per 250 g heb ik begrepen..moet ik dit even 1 dag laten rusten en dan aan de slag....

Maar nu mijn misschien idiote vraag....als ik alles af heb...en nog fondant over heb....kan ik dit dan niet meer gebruiken...want dan wordt t knoerdhard???

alleen gebruiken voor decoratie dus??? Als ik wat over hebt ervan vlinders maken of een ekstra strik of iets...

hoe doen jullie dat???

1 doos met fondant zonder tylose en 1 doos met fondant met tylose....en nog 1 doos met marsepein haha...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2 Laatst bewerkt door marijke (23-03-2008 12:14)

Re: Even een tylose vraag:

1/2 theelepel per 250 g, 1 tl per 250 g, ik ben het allemaal al tegengekomen! ;) Zal daar ergens tussenin liggen dus! Volgens mij moet je tylose fondant gewoon kunnen bewaren, zolang je het maar luchtdicht verpakt (dus goed in plastic wikkelen). Als je het weer gaat gebruiken flink doorkneden dan wordt het vanzelf weer zachter..! ;)

3

marijke schreef:

1/2 theelepel per 250 g, 1 tl per 250 g, ik ben het allemaal al tegengekomen! ;) Zal daar ergens tussenin liggen dus! Volgens mij moet je tylose fondant gewoon kunnen bewaren, zolang je het maar luchtdicht verpakt (dus goed in plastic wikkelen). Als je het weer gaat gebruiken flink doorkneden dan wordt het vanzelf weer zachter..! ;)

:Y :Y :Y :Y
net uitgeprobeerd

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

4

en als dat niet lukt heel even in de magnetron wordt het iets zachter van.... wel goed doorkneden (en niet te heet in de magnetron!).;)
greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

5

Ik maak altijd alleen de hoeveelheid die ik denk nodig te hebben en wat ik over heb gooi ik weg.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6

Hier even een vraagje van een starter haha...Tylose...zorgt dat ervoor dat de fondant soepel blijft ? Zo nee, ehhhhhhhhh waar is het dan voor ?

Ook al bewaar ik de fondant goed gesloten in plastic zakjes, toch merk ik dat het brokkelt, dus uitdroogt volgens mij ! Rijp voor de vuilnisbak dan ?

Greetz,

Marianne

7

Volgens mij, een andere starter, is het juist om de fondant goed te laten drogen; voor als je er mee wilt boetseren (dan zakt het figuurtje niet in) of strikken wilt maken.
Als je fondant goed in stevige diepvrieszakjes bewaart en dan nog in een plastic doos met deksel droogt het niet uit. Als je het na een tijdje weer pakt voelt het misschien hard aan (de ene kleur meer als de andere) maar als je het dan goed doorkneedt (of gewoon 5 of 10 seconden in de magnetron opwarmt op een schoteltje en daarna doorkneedt; scheelt in de spierpijn) wordt het weer helemaal soepel, kneed- en rolbaar. Niet weggooien!!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...