1

Onderwerp: Rice Krispies

Hallo!

Voor mijn eerste opdracht moet ik een hekstaart maken.
Wil bovenop de taart een heksenketel maken.
Deze wil ik maken met Rice krispies en daarna bekleden met fondant.
Heb alleen geen idee hoe ik de Rice krispies hard krijg?
Hoop dat jullie mij willen helpen.
Twijfel een beetje of ik dit in de juiste categorie heb gezet.

Groetjes Sandra

De lekkerste taarten voor alle gelegenheden.
www.sanstaartenshop.nl en https://www.facebook.com/sanstaartenshop1?ref=hl

2

Re: Rice Krispies

daar is een recept voorCereal Treats
Smelt ongeveer 50 gram boter (ik gebruik blue band) in een anti-aanbakpan op middelmatig vuur.
Gooi er dan 250 gram spekjes bij en laat alles rustig smelten.
Als het allemaal gesmolten is het vuur wat lager zetten en net zoveel crispies toevoegen zodat alle crispies een mooi dun laagje spekje hebben.
Als er onderin de pan nog gesmolten spekje zit moet je dus wat meer crispies toevoegen.

Haal de pan van het vuur en blijf wat husselen met een pollepel tot de massa van de pan loslaat.
Besmeer je werkblad met wat Crisco of Trex, of schep het mengsel direct in de ingevette vorm.

Als je wilt kneden, zul je even moeten wachten tot het zover is afgekoeld dat je het vast kunt pakken. Vet je handen in en kneden maar!

Als je boetseersel klaar is kun je het het beste helemaal laten uitharden. Daarna kun je met een scherp brood- of steakmes de oneffenheden mooi wegsnijden of het geheel verder in model brengen.

Voor het bekleden met fondant kun je het beste de cereal treats insmeren met royal icing in één of twee laagjes. Dit zorgt voor een mooie, strakke ondergrond en je fondant blijft er prima aan plakken!

de royal icing doe ik niet ik bekleed hem twee keer met fondant
met royal icing wordt het wel strakker denk ik