1

Onderwerp: Smaakcombi. Kom er niet helemaal uit......

Voor de zus van een vriendin mag ik een leuke, maar vooral lekkere taart maken.

Wat ik al gebakken heb is een roze biscuit met citroenpatidess. Lekker fris dus.

Verder zijn haar wensen/tips:

Hazelnoot
(melk)chocolade
Praline
krokant
koekjes
.....eigen invulling

Geen fondant/marsepein ---> dus chocoganache om af te smeren heb ik afgesproken.

Ik zie nu even geen compleet plaatje.....wie helpt om hier iets lekkers van te maken?

thanks!

gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Smaakcombi. Kom er niet helemaal uit......

Ik vind zelf citroen en chocolade nooit zo heel lekker, dus ik zou zelf de citroensmaakstof weglaten. Als je afsmeert met chocoganache kun je elk van de vullingen gebruiken die je noemt, bijvoorbeeld botercreme met oreokruimels, hazelnootmousse of creme enz. Eigenlijk past alles er dan wel bij.

Tieneke

3

Lekker een laagje praline vulling (zoals de bonbonbloc vulling bij recepten, en bijvoorbeeld een laagje bokkepootjes vulling. Dat overgieten met ganache en vervolgens nougatine (hazelnoot krokant) tegen te zijkanten aan.

Vraag me wel af op citroenbiscuit hierbij de beste keus was, hoewel citroen en chocolade een heerlijke combi is. Citroen en witte chocolade combineert ook heerlijk, ook met nougatine.

Ik krijg spontaan trek. :P

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

4

ik vind de combinatie ´roze´ en ´citroensmaak´ een beetje onlogisch.

5

omakneeltje schreef:

ik vind de combinatie ´roze´ en ´citroensmaak´ een beetje onlogisch.

Dat was een wens van de opdrachtgeefster. En ik denk dat de citroensmaak niet eens echt opvalt. Het geeft gewoon net een fris tintje aan het geheel.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

6

ok, snap het :Y

7

ik snap de citroen ook niet.
lijkt me niet lekker met noten