1

Onderwerp: Recept Toffifee vulling en ferrero rocher vulling

Hallo Allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar krijg geen resultaat.

Ben met spoed op zoek naar hoe ik een toffifeevulling maak en een ferrero rocher vulling. Las op een amerikaanse site dat ze gecondenseerde melk laten smelten met chocolade maar is dat dan ongeveer dezezelfde smaak? En ben zo bang dat het dan hard wordt in de taart en niet meer te snijden is. Heb geen enkele ervaring met het vullen van een taart met karamel ofzoiets. Ik hoop dat er iemand is die een lekker en goed recept voor me heeft voor een goede vulling. Alvast bedankt!

2

Re: Recept Toffifee vulling en ferrero rocher vulling

Kijk even links hiernaast bij recepten. Er staat een caramelganache tussen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ferrerovulling lijkt mij ook heerlijk, maar ik heb geen idee hoe je het maakt. Zou je gewoon ferrero's kunnen verkruimelen door botercreme heen bijvoorbeeld?

Tieneke

3

ferrero gewoon laten smelten in de warme slagroon (zoals met bonbonblocculling)

4

Misschien dat ik ze inderdaad ga verkruimelen en door de creme heen doen. Klinkt erg lekker! Ik snap niet zo goed hoe ik ze moet laten smelten, want dan wordt de koeklaag toch papperig? Of verdwijnt die...ik weet het niet

Ik ga even kijken naar die caramelganache. Dankjulliewel!

5

Ik ben stiekum wel heel nieuwsgierig of het is gelukt en wat je ervan vond. Laat je het nogeens weten?

6

Ik heb geen recept voor toffifeevulling, maar wel voor een ferrero rocher vulling
Ik weet niet of je de raffaëllo bedoelt of alleen de gewone, maar dit recept is voor de raffaëllo's, maar die kun je vervangen door de gewone rocher...
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=174096
Ik hoop dat je er toch iets aan hebt...
Groetjes, Anuschka.

7

Ja, ik zal het zeker laten weten. De taart is voor zaterdag, dus ga denk ik wel alles vers maken. Bedankt voor het meedenken!!

8 Laatst bewerkt door arinas (29-05-2013 09:47)

als je heel veel tijd hebt om te bakken,
In toffifee zit caramel, chocolade, praline en hazelnootjes.
op de site van rudolph (rudolphsbakery.nl) staat een heerlijke karamelchocolade vulling! (http://www.24kitchen.nl/shows/rudolphsb … tti-frutti)
(enkel de karamelchocomousse uit het recept halen dus)
Dat is je eerste laag, en je tweede laag wordt een bonbonblock (voor de praline natuurlijk) mousse met stukjes hazelnoot er door.

Oeeehhh ik begin nu al te watertanden. ik denk dat ik dit zelf ook maar een keer ga maken!
Dankjewel voor je vraag :)

voor de Ferrero vulling heb ik trouwens geen idee :)

It's a piece of.. Cake <3

9

Hallo Allemaal,

Ik heb het gemaakt en het was (al zeg ik het zelf) superlekker!! Van mijn klant heb ik ook doorgekregen dat het een succes was.

Ik heb ze op de volgende manieren gemaakt;

Ferrero rocher vulling
1 pak ferrero's geprakt en door de botercreme heen gemixt.
Hierna nog zeker 4 ruime eetlepels erdoorheen gemixt omdat ik het niet naar hazelnoot vond smaken.

Toffifee vulling
1 blik gecondenceerde melk in een steelpannetje laten koken totdat het lichtbruin wordt.
2 repen hazelnootchocolade smelten in een pannetje met 100ml slagroom
Ik heb eerst de chocolade gemaakt en daarna de caramel. Als laatst heb ik ze door elkaar heen gemixt. Omdat ik het nog een klein beetje stevig vond, heb ik er toch nog 50 ml slagroom extra doorheen gedaan. Hierdoor werd ie wat smeerbaarder, maar nog wel dik hoor.

That's it.

Ik hoop dat iemand anders er ook iets aan heeft. Iedereen bedankt voor jullie reacties!

10

Oeh, dat klinkt wel heel erg lekker, ik ga dit bewaren! Fijn dat het zo goed is gelopen ook en dat je eraan denkt om ons dat te vertellen. Dat vind ik altijd heel erg leuk.

Tieneke

11

Klinkt goed!

12

Lijkt me lekker!
Gebruik je gecondenseerde melk met suiker?

groetjes Hanneke

13

Jum!! Die onthouden we!

14

Ja, volgens mij zit er wel suiker in die gecondenseerde melk. Ik koop het kant en klaar in een blikje uit de supermarkt. Maar het is mierzoet, dus volgens mij zit er genoeg suiker in.

15

Ik wil donderdag deze vulling gaan maken (gecondenseerde melk en chocolade) maar waar combineer ik dit mee? Kan een taart maken met drie vullingen dus wilde deze doen en viervruchtenjam maar wat nog meer? Afsmeren wilde ik doen met botercreme met hazelnootpralinevulling