1

Onderwerp: Taart bewaren

Ik ga volgende week vrijdag een taart maken. Deze bekleed ik met fondant. De taart is voor de dag erna, zaterdag.
Hoe kan ik deze bewaren en droogt het fondant niet uit.

Bedankt alvast.

Re: Taart bewaren

Dat ligt aan je vulling. Als je koelkast vullingen gebruikt, bijv kwark, monatoetjes, slagroom, vers fruit oid moet het echt in de koelkast. Niet afdekken met folie. Dus of in haar blootje in de koelkast of in een taartdoos om het condens op te vangen. Wel even zorgen dat er geen sterk ruikende zaken in je koelkast staan (ui, knoflook, vis etc) anders komt die smaak aan je taart. Als je de taart uit de koelkast haalt kan er wat condens op ontstaan, dit droogt meestal vanzelf anders even een ventilator erop.

Zelf bewaar ik ook taart met botercreme in de koelkast, schijnt niet direct te hoeven, koele plaats is ook goed, maar doe ik voor de zekerheid.

Succes

Groetjes Petra

3

Fondant droogt niet uit hoor, de botercreme eronder houdt het wel soepel. Een taart bewaren doe je ofwel in de koelkast ofwel zo koel mogelijk. Het hangt af van je vulling. Botercreme, vlaaivulling en jam kunnen buiten de koelkast, de rest moet er in. Ik dek de taart voor het bewaren nooit af.

Tieneke

4

Bedankt voor de reacties. Ga de taart in de middag maken en wil in de avond gaan bekleden. Gebruik alleen botercreme en een jamvulling.
Kan ik de taart zonder bekleding laten staan tot de avond of eerst maar afsmeren en bv in de koelkast zetten tot de avond.

Ga voor het eerst maken!

5

Is het lekkerder om met marsepein te bekleden en de opmaak met fondant of andersom?

Kwestie van smaak, ik houd zelf niet zo van marsepein dus bekleed ik liever met fondant en maak daar ook de deco van. Maar het kan allebei hoor. Je kan ook alles van fondant of marsepein maken, net wat je lekkerder vindt.

Groetjes Petra

7

Ik zou afsmeren en in de koelkast  zetten en dan 's avonds bekleden. Dan weet je zeker dat je basis ook goed stevig is voor het bekleden.  Bekleden kan zowel met fondant  als marsepein of met een mix van beide (evenveel fondant  als marsepein door elkaar mengen)
Na het bekleden hoeft de taart niet in de koelkast met de vulling die je genoemd  hebt.
Nog een tip: neem ruim de tijd. Er gaat heel veel tijd in het maken van een gedecoreerde  taart. (Lees uren)

Dat is toch een TAART waard!