1

Onderwerp: Toch nog een vraag over royal icing

Ik moet/mag voor volgende week dinsdag een taart maken en daarop een plaatje van Mooi Wark... deze http://i2.ytimg.com/vi/y3mk7521Byg/default.jpg Nou had ik in gedachten om deze van royal icing te maken. Is dit verstandig? Ik dacht deze van te voren te maken op een velletje bakpapier met het voorbeeldje eronder. Zodat ik hem kan overtrekken zeg maar. Dan laten drogen en dinsdagmorgen op de taart te leggen. Zou dit lukken als ik het voorzichtig met een schrapertje doen? Ik ga er denk ik wel 2 of 3 maken, voor het geval er één kapot gaat. Of zouden jullie mij iets anders adviseren, zodat ik het plaatje wel mooi strak krijg. Bedankt alvast!

Groetjes Marisje

Re: Toch nog een vraag over royal icing

Kan best van RI als je maar meerdere lijnen over elkaar zet. Beste bij mij werk het om het insteekhoesje goed in te vetten, dan RI te spuiten, goed te laten drogen en dan plaatje naar de rand van een tafel oid schuiven en het ingevette vel er voorzichtig onder vandaan wegbuigen terwijl je je plaatje steeds iets verder over de rand schuift. Weet niet of ik het zo duidelijk heb omschreven. Hoop dat je het zo begrijpt.

Groetjes Petra

3

Dankje...ja ik snap wat je bedoelt. :)

4

Oow en dan nog een vraagje...kan ik de taart dan wel gewoon in een taartdoos in de koelkast zetten? Of wil dat niet met RI???

RI en vocht gaan niet goed samen, je kan je plaatje er beter vlak voor het serveren op leggen anders heb je kans dat het smelt. Liever niet in de koelkast dus. Als je liefst alles in de koelkast wilt bewaren zou ik het puzzelen met fondant dan heb je minder smeltgevaar.

Groetjes Petra

6

Dankjewel! Ze willen graag vulling met alleen slagroom, dus ik maak aangevette slagroom en doe er nog wat aardbeien tussen, dus de taart zelf moet wel in de koelkast. Maar dan doe ik het plaatje er op het laatst bij op, voordat ik hem lever. Het is voor mijn neefje. Als hij de taart gezien heeft wordt hij direct aangesneden. Vlak ervoor ga ik hem brengen (en gelijk op visite natuurlijk) Als hij daarna wat gaat smelten is het niet zo heel erg meer. Dan komt de taart dus uit de koelkast, plaatje erop en kleine 1,5 uur later weer in de koelkast, na het aansnijden. Moet kunnen toch..