1

Onderwerp: Taart bakken in ovenschaal

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw ik het taart bakken.
Ik ga beginnen aan mn 3de taart nu wil ik een vierkante maken maar mn budget is niet groot. Ik heb een ovenschaal van aardewerk 40x25. Kan ik hierin een taart bakken en hoe zit het met de temperatuur. Ik neem aan dat in de ovenschaal het langer zal duren om te garen.

Alvast bedankt!

Chaan

2

Re: Taart bakken in ovenschaal

Ik bak wel 's in een glazen ovenschaal en ook wel 's in een braadslee. En dat gaat goed. In een schaal van aardewerk zal het ook wel lukken. De benodigde tijd zal een kwestie van uitproberen zijn. Succes!

P.S. De Taartenparade is voor het showen van je taarten. Ik zal de moderators vragen je topic te verplaatsen naar Bakken & Vullen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Tnx e.b.m.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ohja nu zie ik t! Het was ook bedoeling om het bij bakken en vullen te plaatsen maar via de tel gaat t soms fout. Sorry voor t ongemak!

Nou ik ga het proberen, is het beter om de temperatuur geleidelijk omhoog te doen of in 1x op de juiste temperatuur. Sorry voor de misschien domme vragen. Het is een verjaardagstaart voor mn nichtje en om nou deze taart te verpesten is vrij vervelend dus heb een beetje de kriebels.  :o 

Bakze!

5

ik heb al vaker in een ovenschaal een taart gebakken, ik doe wel omdat een ovenschaal vaak lager is een extra bakpapier randje eromheen die plak je vast met boter of bakspray

Heb dezelfde temperatuur aanghouden, en ook de tijd, als die om is prik ik erin en kun je zien of ze al gaar zijn, zo niet dan doe je ze nog wat langer erin