Onderwerp: Bruidstaarten voor mijn broertje en schoonzusje!! (zweet & tranen...)
Een jaar geleden kreeg ik de vraag van mijn broer en schoonzus of ik hun bruidstaart(en) wilde maken! Ik riep volmondig JA! Het ging mijn allereerste bruidstaart worden!!
Maar toen het van de week eenmaal zover was, heb ik het toch even moeilijk gehad. Ik had een paar weken van tevoren een proeftaart gemaakt (Ø 30 cm) omdat ik zo'n grote taart nog niet eerder had gemaakt, maar deze was niet echt goed gelukt..
Eenmaal aan de gang voor de échte bruidstaarten, liepen de gemoederen hoog op. Het lukte me niet de scroll er (tegen de zijkanten) op te krijgen, en ik dacht bij mezelf waar ik in hemelsnaam aan begonnen was... Maar er was geen weg meer terug...
Ik ben er toen op een later tijdstip opnieuw aan begonnen (nadat ik mijn gedachten er nog eens over had laten gaan en naar een oplossing had gezocht) en nou ja...om een lang verhaal wat minder lang te maken : Toen lukte het gelukkig wél en wist ik dat het wel goed zou komen.
Het is dus mijn allereerste bruidstaart, maar ook meteen mijn laatste. Wat zijn hier ontzettend veel uurtjes in gaan zitten. Alleen de rozen al (12 stuks) waar ik ruim 'n uur per roos mee bezig ben geweest.
Máár...het was het me allemaal waard. Ik had deze ervaring voor geen goud willen missen!!
En klaar zijn ze!!
Van boven naar beneden:
Ø 20 cm Chocoladebiscuit gevuld met chocolademousse, zwarte kersenconfiture en slagroom.
Ø 25 cm Citroenbiscuit gevuld met citroenbavarois en slagroom
Ø 30 cm Vanillebiscuit gevuld met aardbeienbavarois, aardbeienconfiture en slagroom
Ø 30 cm Chocoladebiscuit gevuld met chocolademousse, zwarte kersenconfiture en slagroom
Dit is de Ø 30 cm Chocolade
Dank je wel voor het kijken, en mocht je een reactie achter willen laten; ik lees ze graag!
Groetjes, Ilse