1

Onderwerp: mams wilde geen kado......

Maar had niets voor bij de koffie gehaald ;) De vraag was wil je taart of aardbei schelpjes,haar antwoord was...uh nou gewoon alle twee :o   :lol:
Heerlijk bescheiden :lol: Maar voor je moeder doe je alles toch!!
Schelpjes gevuld met banketbakkersroom/slagroom verse aardbeien en toef slagroom.Schelpje ingesmeerd met chocolade en met restant chocolaatjes gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6YG7DWTP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZW8MBVLR.jpg
Ze waren erg lekker ook om acht uur s'morgens zei m'n moeder :s

2

Re: mams wilde geen kado......

Mooi, ik wil van het weekend dit maken, had jij suiker aan de buitenkant van de schelp gedaan?

3

mmmmmmmmm, ziet er heerlijk uit .

4

claudia76 schreef:

Mooi, ik wil van het weekend dit maken, had jij suiker aan de buitenkant van de schelp gedaan?

Ja ingesmeerd met ei en dan in de suiker gedoopt! :thumb:

5

ccgirl schreef:

mmmmmmmmm, ziet er heerlijk uit .

:lol: Dat zijn ze ook en heeeeeeeeeeel snel gemaakt :D

Welke vormpjes heb je voor de chocolade versiersels gebruikt?
Ziet er errug lekker uit!
Kan ik ergens een receptje vinden voor de schelpjes?

7

Pletsen schreef:

:Y Ik heb het recept van rudolph gebruikt....www.24kitchen.nl/recepten/exotische-vruchtenschelpjes

(alleen heb ik aardbeien gebruikt ipv de exotische vruchten en bekertje slagroom aan de banketbakkersroom toegevoegd)Succes :thumb:

8 Laatst bewerkt door appeliete (17-05-2013 15:58)

appeliete schreef:
Pletsen schreef:

:Y Ik heb het recept van rudolph gebruikt....www.24kitchen.nl/recepten/exotische-vruchtenschelpjes

(alleen heb ik aardbeien gebruikt ipv de exotische vruchten en bekertje slagroom aan de banketbakkersroom toegevoegd)Succes :thumb:

O sorry en de chocoladevormpjes heb ik gemaakt met de baroque mal van wilton (blauw)En ook de oranje mal.

9

Leuk om die mal voor de chocolaatjes te gebruiken. Gebakjes zien er lekker en mooi uit.

10 Laatst bewerkt door Nokkie (18-05-2013 11:58)

Jouw schelpjes vind ik mooier door de ribbelrandjes en netter dan die van Rudolph.
Ik vraag me af welke bakvormpjes jij hebt gebruikt? Of heb je zo'n cupcakemaker waar je ook kleine taartjes mee kunt bakken?

11

Oehhh Jammie!

.. Want taart kan altijd!!

12

Water loopt bij mijn man uit zijn mond :9
Mijn ketting word weer ingekort en mag de keuken in om te gaan bakken *D (hahahahahahaha wat vervelend)

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

13

Gwenolyn schreef:

Water loopt bij mijn man uit zijn mond :9
Mijn ketting word weer ingekort en mag de keuken in om te gaan bakken *D (hahahahahahaha wat vervelend)

:lol: Heb ze zaterdag ook weer gemaakt met mijn vriendin samen en die gaat ze van het weekend weer maken voor haar dochters verjaardag....besmettelijk dus,hahahahaha :lol:

14

Dat ziet er goed uit, ga ik ook eens proberen
Bedankt voor de tip met het recept

15

Ziet er heerlijk uit.

16

Nokkie schreef:

Jouw schelpjes vind ik mooier door de ribbelrandjes en netter dan die van Rudolph.
Ik vraag me af welke bakvormpjes jij hebt gebruikt? Of heb je zo'n cupcakemaker waar je ook kleine taartjes mee kunt bakken?

Had je vraag even gemist sorry :o Nee ik heb een simpel bakblik voor de standaard cupcakejes en dat draai ik om,even gaatjes in je bladerdeeg prikken en het rondje heb ik van een plastic bloemvorm van intratuin waar er een stuk of fijf in een doosje zitten.Het bladerdeeg rondje moet je even 10 minuten over de vorm laten liggen voordat je ze in de oven doet. :thumb:

17

Geeft niets, ben blij dat je alsnog mijn vraag hebt beantwoord. Bedankt.
En nogmaals, mooi uitgevoerd!

18

ziet er heerlijk uit! ga ik zeker ook eens proberen! :P