1

Onderwerp: Na bekleden onderkant afsnijden

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, ik maak al een jaar taarten, maar tot nu toe is het mij maar 1 x gelukt om de bekleding van de taart mooi af te snijden.
Ik moet bij al mijn taarten steeds een rand maken. En bij sommige is het mooier als je geen rand hebt. Bijvoorbeeld een overhemdtaart.

Is er een bepaalde techniek om het mooi recht af te snijden.

Ik bewonder altijd de taarten van Taartendroom. Daar zie je dat ze echt perfect worden afgesneden, maar mij lukt dat nooit :)

2

Re: Na bekleden onderkant afsnijden

Met een pizzasnijder  ;)

Re: Na bekleden onderkant afsnijden

Zorg dat je lap groot genoeg is!
Daarna zet je het mesje met 45 gradenhoek in je fondant en draait dat draaiding van Ikea rond, met je mesje in het fondant. Voila!
Gaat eigenlijk nooit fout!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Re: Na bekleden onderkant afsnijden

Ik gebruik de cutting wheels van PME. Die et ik dan inderdaad ook schuin tegen de rand aan.

Kijk eens in mijn winkel in Oosterhout
of bezoek de webshop: www.jouwcakeshop.nl

5

Re: Na bekleden onderkant afsnijden

Mijn manier: eerst fondant goed aandrukken aan de onderkant, met de zijkant van je smoother de hoek er lichtjes inkerven en dan met mn neus bijna op het fondant met een paletmesje afsnijden. Maak indien nodig je mesje tussendoor schoon, want aan een vies mesje blijft het fondant kleven :9

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

Re: Na bekleden onderkant afsnijden

En hier nog een tipje..

Veel mensen smootheren de bovenkant redelijk hard.. wat op zich geen probleem is.. Daardoor druk je het biscuit een beetje in..
Wacht het liefst even met afsnijden, laat het biscuit eerst weer terug veren.

Of zorg dat je 2 a 3 mm van af je biscuit pas wegsnijdt.. anders zie je vaak echt een kier onder aan

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!