1

Onderwerp: zijn candy melts gevoelig voor vocht?

Hello,

Ik had graag een verjaardagstaart voor mijn zoontje gebakken (hij wordt 2 jaar :) ). Bij zijn vorige verjaardag heb ik een slagroom taart gebakken, en kleine (zelfgemaakte) suiker versieringen aangebracht. Jammer genoeg had ik geen rekening gehouden met de reactie van de slagroom op de suiker, en waren ze al half gesmolten toen ik de taart op tafel zette.
Deze keer heb ik candy melts gehaald om versieringen mee te maken, maar ik vroeg mij af of deze ook zullen 'smelten' als ik ze op de slagroom leg?

Ik zou eigenlijk chocolade kunnen gebruiken, maar mijn klein ventje mag er geen eten ocharme.

Suikerpasta is ideaal om mee te decoreren, maar ik vind het nogal zwaar om er een hele taart mee te bekleden. De enige keer waar ik mij aan een suikerpasta-taart heb gewaagd is de meeste suikerpasta op de borden blijven liggen  :s .

Veel taart groetjes,

Mim

2

Re: zijn candy melts gevoelig voor vocht?

Candymelts kunnen prima op slagroom gelegd worden. Is vergelijkbaar met chocolade.

Dat is toch een TAART waard!

candy melts zijn geen chocolade?:S
heb altijd gedacht van wel :o

4

Raieswarinho schreef:

Ik heb een vriendin met chocolade-allergie en heb eens de hele ingredientenlijst nageplozen en er zit inderdaad helemaal geen chocolade in, zelfs geen cacao boter ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Adrienne schreef:
Raieswarinho schreef:

Ik heb een vriendin met chocolade-allergie en heb eens de hele ingredientenlijst nageplozen en er zit inderdaad helemaal geen chocolade in, zelfs geen cacao boter ;)

ok dan weet ik dat ook weer haha altijd handig om te weten :)
dank je wel

6

Hello!

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb het geprobeerd, en de melts smelten inderdaad niet als je ze in slagroom legt. Wel gaat de kleurstof een beetje af, maar dat viel al bij al wel mee.

Mijn zoontje was gek van zijn versieringen. Jammer genoeg moest ie naast zijn melt-kikkertjes niets hebben van de taart. Bij zijn vorige (en eerste) verjaardag vond hij het nog zo lekker...

Tja, ik ben twee en ik zeg...

Groetjes,

Mimtje