1

Onderwerp: Heerlijke aardbeien bavaroise??

Ik heb jullie advies nodig.  Wat vinden jullie een heerlijke aardbeien bavaroise?   Ik heb zelf de funcakes gebruikt, met aardbeien patidess erdoor.  Maar ik vind het een soort te stug,  zou iets  zachter ( als mousse ) mogen zijn.
Wie heeft een goede tip?
Dank jullie wel alvast voor het meedenken  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

2

Re: Heerlijke aardbeien bavaroise??

ik maak vaak een mouse van aardbeien met slagroom en een zakje klopfix (beeetje limoen er doorheen voor de frisse smaak)

3

Tijnek schreef:

ik maak vaak een mouse van aardbeien met slagroom en een zakje klopfix (beeetje limoen er doorheen voor de frisse smaak)

Dank je wel voor je reactie!
Pureer je dan de aardbeien met slagroom?

4 Laatst bewerkt door Tijnek (04-05-2013 22:10)

Aardbeienmousse

Pureer de aardbeien met de limoensap en de suiker. Voeg de geweekte gelatineblaadjes toe. Laat het mengsel een kwartiertje afkoelen in de koelkast. Klop de slagroom stijf en spatel het door de mousse. De hoeveelheid is genoeg voor een dikke laag of 2 dunnere lagen in een taart van 28 cm. De overgebleven mousse kun je in de vriezer bewaren.

TIP Je kunt hier natuurlijk ook frambozen voor gebruiken.

Terug naar boven        

Aardbeienmousse
- 250 gram verse aardbeien
- 3 blaadjes gelatine (3 gram)
- 2 dl. slagroom
- sap van een halve limoen
- 100 gram fijne kristalsuiker (of zoetstof)

ik klop er wel altijd een zakje klopfix door

5

Tijnek schreef:

Aardbeienmousse

Pureer de aardbeien met de limoensap en de suiker. Voeg de geweekte gelatineblaadjes toe. Laat het mengsel een kwartiertje afkoelen in de koelkast. Klop de slagroom stijf en spatel het door de mousse. De hoeveelheid is genoeg voor een dikke laag of 2 dunnere lagen in een taart van 28 cm. De overgebleven mousse kun je in de vriezer bewaren.

TIP Je kunt hier natuurlijk ook frambozen voor gebruiken.

Terug naar boven        

Aardbeienmousse
- 250 gram verse aardbeien
- 3 blaadjes gelatine (3 gram)
- 2 dl. slagroom
- sap van een halve limoen
- 100 gram fijne kristalsuiker (of zoetstof)

ik klop er wel altijd een zakje klopfix door

Bedankt!  :thumb:

6 Laatst bewerkt door kokkie (04-05-2013 23:15)

Tijnek schreef:

Pureer de aardbeien met de limoensap en de suiker. Voeg de geweekte gelatineblaadjes toe.

Bijna goed, je moet de limoensap verwarmen en dáár de geweekte gelatineblaadjes in laten oplossen en dàn in je aardbeienpuree roeren, anders gaan ze echt niet mengen met je aardbeienpuree... ;-)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

:) dit is zo van internet en deze gebruik ik altijd, maar inderdaad verwarm ik de gelatine wel even voordat ik het bij de aardbei doe