1

Onderwerp: visitekaartje? ?

Hallo dames!

Voor de hobby baksters  onder ons..Ik vroeg mij af of jullie visitekaartjes hebben?
Ik nog niet, maar ik zit er nu wel aan te denken.

Af en toe krijg ik die vraag dus vandaar mijn twijfel nu.  :rolleyes:

Vinden jullie t een must?

2

Re: visitekaartje? ?

Mij is het ook al vaker gevraagd, maar ik heb geen visitekaartje.
Ik bak ook niet voor anderen, alleen voor familie en dan meestal als kado.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Ik bak nu ook steeds meer voor vrienden van vrienden etc. Daarnaast wordt ik ook steeds meer gevraagd voor andere dingen.

Zijn er mensen die er een hebben via vistaprint? Ik lees dat je daar gratis (simpele) kaartjes kunt laten drukken. Je betaald alleen de verzendkosten..
Is het betrouwbaar?

Ik heb ze ook van vista print maar je moet wel even een paar x kijken naar de aanbiedingen het kan zijn dat je vandaag 30.00 betaalt en morgen 12.00

5

Ik heb kaartjes via Vistaprint en heb alleen de verzendkosten betaald en kreeg er een visitekaartjeshouder gratis bij.

Af en toe hebben ze aanbiedingen dat alles gratis is en dan betaal je ook alleen de verzendkosten voor bv vlaggen, banners, automagneten ed met reclame er op!

6

Bedankt dames. Ik zal het in de gaten houden!

Ik wil ze ook graag naar ik dacht dat dit niet zomaar mag, omdat je door de kaartjes suggereert een bedrijf te hebben..

Dat klopt. Je mag geen promotie maken als je niet ingeschreven staat bij de kvk. Visitekaartjes is een vorm van reclame/promotie. Dat mag dus niet. Je mag ook geen geld vragen voor de taarten. Dat is namelijk verkopen. Bij de kamer van koophandel staan duidelijke regels hierover. Het is anders oneerlijke concurrentie. Want als je een bedrijf hebt moet je je aan de voedselwarenwet houden, daarnaast draag je verschillende kosten af aan instanties. Deze hebben hobbybaksters niet. Als je wil verkopen/geld voor vragen moet je ingeschreven staan. Er staan ook flinke boetes op!!!

9

Therabdbrand, ik ben daar op de hoogte hoor no worries :)

Ik kan toch vermelden dat ik hobbybakster ben?  :rolleyes: 
Volgens mij vraagt iedereen geld voor z'n taart kosten? Lijkt me niet meer dan logisch.
Overigens is het niet mijn bedoeling om de visitekaartjes op straat uit te delen ofzo. Ik heb niet eens een website. En wil al helemaal niet gek gebeld worden door vreemden.. Ik heb alleen een facebook site, waar ik mn creaties kan showen  en dat vind ik tot nu toe meer dan genoeg. In mijn geval zou er dus alleen een verwijzing naar fb staan :)

Maar ik merk dat er zoveel zijn die gewoon kaartjes hebben. :rolleyes:  :think: vandaar mn twijfel..

10

Safiye schreef:

Therabdbrand, ik ben daar op de hoogte hoor no worries :)

Ik kan toch vermelden dat ik hobbybakster ben?  :rolleyes: 
Volgens mij vraagt iedereen geld voor z'n taart kosten? Lijkt me niet meer dan logisch.
Overigens is het niet mijn bedoeling om de visitekaartjes op straat uit te delen ofzo. Ik heb niet eens een website. En wil al helemaal niet gek gebeld worden door vreemden.. Ik heb alleen een facebook site, waar ik mn creaties kan showen  en dat vind ik tot nu toe meer dan genoeg. In mijn geval zou er dus alleen een verwijzing naar fb staan :)

Maar ik merk dat er zoveel zijn die gewoon kaartjes hebben. :rolleyes:  :think: vandaar mn twijfel..

Ik heb ook alleen een facebook pagina en heb die op het kaartje vermeld. Ik heb wel een naam aan mijn pagina gegeven. Vond ik wel zo leuk.

11

Er zijn al vele berichten hierover geschreven. Je mag geen taarten verkopen zonder dat je een inschrijving doet bij de kamer van koophandel. Je bent een hobbybakster als je dit voor directe familie doet als een wederdienst. Maar zodra dit voor meer mensen is en je een visitekaartje uitdeelt doe je voor dat je wil verkopen. Dan ben je dus aan het ondernemen. Op de kvk website staan alle regels. Voor het verkopen van voedsel zitten ook veel hygiëneregels zoals HACCP en zo. De taartendecorateurs die zich aan deze regels houden, moeten vele extra kosten maken dan een hobbybakster. Het is dus eigenlijk valse concurrentie. Maar het bakken voor familie en vrienden mag wel en als je dan op facebook je taartjes zet, is dat logisch. Je mag trots zijn op je werk.

12

Visitekaartjes laten wij ook altijd maken bij Vistaprint. Nog een voordeel van bij de KvK inschrijven: Je krijgt regelmatig kortingsbonnen in de bus voor bijvoorbeeld Vistaprint, Google advertenties, etc.