1

Onderwerp: Kan ik de baby all-stars schoentjes laten invriezen?

Voor een collega wil ik een verlate geboortetaart maken met van die schattige all-stars babyschoentjes er bovenop. Nu moet de taart tot het moment van opeten ingevroren worden, maar gaan die schoentjes dan niet kapot (bij invriezen of ontdooien)? En wat is dan verstandiger: modelleren mèt of zònder tylose? Of zouden jullie de schoentjes apart in een doosje meegeven, zodat de ontvanger ze zelf op de taart kan zetten...?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: Kan ik de baby all-stars schoentjes laten invriezen?

Ligt een beetje aan welke fondant je gebruikt of je wel/geen tylose gebruikt. Ook hoe groot de schoentjes zijn. Mee invriezen zou ik niet doen. Ik vries nooit in en heb hier dus niet veel ervaring mee, maar zou hert risico niet nemen dat de schoentjes slap worden. Zou ze er dus los bijgeven. Ook niet in een bakje wat helemaal afgesloten is omdat het evt. vocht niet weg kan en ze daardoor ook slap kunnen worden

3

Ik zou niet invriezen, bij ontdooien wordt het slapper ondanks tylose. Gewoon droog bewaren en apart meegeven.

4

Duidelijk verhaal, bedankt voor jullie reacties! Ik zal de schoentjes in een apart doosje onafgesloten meegeven met de taart.

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl