1 Laatst bewerkt door pascalvh (10-05-2013 09:18)

Onderwerp: Hulp gevraagd

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie hulp inschakelen bij het maken van een taart. :)

Een vriend van me had een donkere blauwe peugeot, waar hij heel blij mee was. Deze heeft het echter onlangs begeven. Nu zou het me leuk lijken om hem voor z´n verjaardag een taart te geven die (deels) in de vorm van zijn auto is.

Alleen omdat ik nog niet heel veel ervaring heb met het maken van taarten, weet ik niet echt hoe ik dit het beste aan kan pakken. Heeft een van jullie misschien een handleiding, tutorial of tips voor het maken van een autofiguur voor een taart? Of is er iemand die me hierbij eventueel uit de brand kan helpen en er een voor me kan maken?

Ik zou het super vinden als het lukt  :)

2

Re: Hulp gevraagd

helaas daar kan ik je niet mee helpen :s  jeee dat is wel schrikken. gelukkig dat hij het er redelijk vanaf gebracht heeft. sterkte en heel veel s6 met je taart, khoop dat iemand je kan helpen..mss dat er wel een how to van een auto is zodat je kan zien hoe je ong. te werk kan gaan.

3

Gelukkig dat je vriend niets ernstig is overkomen. Het blijft vervelend.
Je kan cake snijden in een auto vorm en bekleden met fondant of marsepein daarna versieren. Ik dacht dat ik ooit een how to had gezien op Cake Central, zo niet kan je op you tube vinden.
Succes.

4

Oke bedankt voor de tip :)

5

Ik weet niet of je de taart al af hebt,
Maar ik heb een tijdje gelegen ook een auto taartje gemaakt.
Ik heb met fondant de auto nagemaakt (wel 2d) en daarna op een taartje gelegd.
http://imageshack.us/a/img90/892/p1050559y.jpg

Je zoekt dus gewoon een mooie foto van de zijkant van de auto (en eventueel een stukje voorkant) dan knip je de vorm uit. je rolt een stuk fondant uit, je legt er een stuk plastic folie over heen (dat plak spul) en dan je plaatje er op leggen. zo kan je hem makkelijk overtrekken. en zo kan je dit ook apart doen met de raampjes, spiegels ect.

Veel succes en veel beterschap aan de vriend!

It's a piece of.. Cake <3

6

zelf kan ik je er niet heel erg bij helpen, maar laatst heeft hier wel een how to van een cars auto op het forum gestaan. En ik denk dat als je die bekijkt, je wel een heel goede basis hebt al. Een andere kleur bekleding, en zonder spoiler lijkt het meteen geen cars meer, en misschien wel een peugeot
K hoop dat het je lukt, en jullie samen weer een goede tijd tegemoet gaan. Sterkte en beterschap!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!