1

Onderwerp: help met spoed. Gumpaste verkleurt

Ik heb vanmiddag 6 gerbera's en 7 rozen gemaakt. Ze zijn van paarse gumpaste gemaakt. Ik loop naar de keuken en kijk naar mijn rozen. Ze zijn helemaal blauw verkleurt. De gerbera's zaten in een doos en deze zijn ook helemaal blauw geworden. De gumpaste die ik over had is wel paars gebleven maar zat in een donkere kast. Ik moet ze morgen opnieuw maken. Morgenavond moet ik een bruidstaart uitleveren met paarse bloemen. Help hoe kan ik voorkomen dat het weer gebeurd?
Groetjes Thera

2

Re: help met spoed. Gumpaste verkleurt

Waarmee heb je gekleurd?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

AmeriColor

kan ik beter violet van wilton gebruiken dan?

Tigrasas schreef:

Waarmee heb je gekleurd?

Waar kleur jij mee?

6

Sowieso zo min mogelijk licht bij laten komen, dus zo dónker mogelijk bewaren.

Ja, maar hoe kan ik dat doen. Ze krijgen toch zo ie zo licht. Nu stonden ze in een hoekje. Ik moet hem morgenavond uitleveren en dat wordt hij in de koelkast bewaard. De volgende dag pas aangesneden. Hoe hou ik die kleur dan goed? Hoe doen jullie dat?

8 Laatst bewerkt door coconuts (23-04-2013 22:23)

heb ik ook al een paar keer gehad met americolor  :s

gebruik nu wilton en sugarflair

altijd zo zonde van je werk als t verkleurt

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

9

Ik gebruik americolor, sugarflair en ook squires kitchen, maar alles wat ik maak berg ik altijd donker op

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

10

Gumpaste verkleurd bijna altijd. Als je bloemetje s klaar zijn en uitgehard kan je ze ook dusten met een kleurpoeder bijv. Rainbow dust. Die poeders verkleuren niet en je kan mooie diepe kleuren maken

11

Ik heb het nooit, alleen met paars, dus inderdaad zo donker mogelijk opbergen. Misschien kun je met paarse dust of misschien heb je een airbrush? De kleur weer wat ophalen.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

12

Dank jullie wel. Ik zou paarse dust halen. Gaat helemaal goed komen.

Paars vind ik gewoon een rot kleur om goed te houden.

14

Ikben dol op paars en heb americolor, sugarflair en Wilton geprobeerd en alleen over sugarflair ben ik te spreken.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

15

heb tijdens een workshop eens de tip gehad om als je iets paars kleurt er altijd beetje (donker)rose kleurstof bij te mengen. Hierdoor zou de kleur beter houden ... doe dat nu dus eigenlijk altijd en paars blijft mooi paars

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

16

Het is gelukkig helemaal goed gekomen. Ik heb ze eerst met alcohol en dust gedaan en daarna ook nog gedust. Weer helemaal prima paars geworden. Zelfs nog mooier dan eerst. Dank jullie wel voor de tips!

17

Heb bij PME geleerd om de gumpaste met Wilton te kleuren, daar lopen de kleuren niet zo snel mee terug als americolor. Fijn dat het goed gekomen is, benieuwd naar het resultaat.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.