Onderwerp: Ganache

Kan ik ganache ook enkele dagen van te voren maken het is voor een taartje voor mezelf.

De aanhouder wint!

2 Laatst bewerkt door Esthervv (23-04-2013 11:21)

Re: Ganache

Ik heb hem met kokosmelk gemaakt en hij is vanaf 10 april tot een paar dagen geleden goed gebleven ( in de koelkast natuurlijk)... maar ik weet niet of dat ook met slagroom zo is?

3

:Y in de koelkast bewaren :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Als de slagroom even gekookt heeft kan je het in de ijskast behoorlijk lang bewaren (zeker wel een week of twee! Echt? Ja, echt!). Buiten de ijskast ook zeker wel 2 dagen. Daarom werk ik ook zo graag met ganache  :)  en het is ook nog eens super lekker  :9

5

Esthervv schreef:

Ik heb hem met kokosmelk gemaakt en hij is vanaf 10 april tot een paar dagen geleden goed gebleven ( in de koelkast natuurlijk)... maar ik weet niet of dat ook met slagroom zo is?

Welke verhouding kokosmelk/chocolade heb je daarvoor aangehouden?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

ik had een blik kokosmelk... 400 ml geloof ik, en 200 gram pure chocolade. dan is hij spuitbaar, maar mischien beetje te dik voor te smeren. voor mijn smaak was hij een beetje te machtig!  Maar ik heb nooit de gewone ganache geprobeert, die ga ik  vandaag met haver-room (net als sojaroom) proberen maar dan weet ik of hij even dik is!

Rumy schreef:

Als de slagroom even gekookt heeft kan je het in de ijskast behoorlijk lang bewaren (zeker wel een week of twee! Echt? Ja, echt!). Buiten de ijskast ook zeker wel 2 dagen. Daarom werk ik ook zo graag met ganache  :)  en het is ook nog eens super lekker  :9

O toppie ga het meteen proberen! :Y

De aanhouder wint!