1

Onderwerp: Vulling combinatie.

Ik heb zaterdag een familiedag en wil daarvoor een taart maken. Ik heb nagedacht over welke vulling ik zal gebruiken en kwam tot de volgende combinatie. Aardbeienvlaaivulling en bonbonblocvulling. Voor de bonbonblocvulling wil ik de variant nemen met witte choccolade. Mijn nicht haar overleden vader(mijn oom dus) was banketbakker dus ik wil wel dat hij superlekker smaakt. Passen die twee vullingen bij elkaar en waarmee smeer ik dan af? Ik ben van plan om jet witte chocoladeganache af te smeren of wordt dat dan weer teveel.

2

Re: Vulling combinatie.

Ik zou denk ik ipv aardbeien de kersen variant gebruiken,
Maar dat is natuurlijk ook wel persoonlijk. Ik zou denk ik ook met witte ganache afsmeren. succes!

Groetjes Yvon

3

Bedankt voor je reactie.

4 Laatst bewerkt door taartjesdroom (23-04-2013 15:56)

Aardbeienvlaaivulling past heel goed bij de witte bon bon blocvulling :Y  je zou nog stukjes verse aardbeien bovenop de cremevulling kunnen duwen.

Afsmeren zou ik doen met ganache van melk of puur. Geeft net weer een andere smaak. Je kan ook wat patidess aardbei door de ganache doen. Dat doe ik altijd op het einden voordat ik hem af laat koelen. Dan heb je chocolade met een subtiel aardbeiensmaakje.

5

oooo waar is dat topic met al de vulling combi's zal nog eens kijken

Lieve groetjes van Nicole

6

Wat een keuzes. Morgen de de taart bakken en dan kijken we weer verder.

7

wat heb je uiteindelijk gedaan???

Groetjes Yvon

8

Ik wilde bonbonblocvulling en aardbeienvlaaivulling doen maar de bonbonblockvulling is geschift en geen tijd meer dus alleen de aardbeien. Afgesmeerd met bc op basis van witte ganache. Die had van mij nog wel wat sterker naar witte chocolade mogen smaken.