1

Onderwerp: (een niet echte )Hoe een Taart topper vast maken op de taart.

mijn vraag is dus.

Hoe doe je een Taart topper bevestigen op de taart.
Het is niet ene die je gewoon zo even kan bevestigen met wat ijzerdraad of weet ik niet... wat kan je nog meer gebruiken?

Hij is van glas. Hij is een halve kilo zwaar ( OMG) en het is een smal Hart dus dat rechtop staat. ong. 2 cm breed.

kan ik dit oplossen door wat plastic witte dowels ( taart word strak wit en op de bovenste laag waar dus het hart op komt te staan zijn van die versiering kriebeltjes gemaakt en dan om en om ook op de andere taarten ) rechtop een rijtje van links naar rechts de taart in te steken en daarop wat icing te spuiten??  Houd dit dan? Taart word daarna niet meer verplaatst.

tussen de taarten in komen er cake boards omdat de taart 5 hoog word. dus het zou toch het gewicht kunnen dragen dowels op een cake board?

zoveeeel vragen :)

2

Re: (een niet echte )Hoe een Taart topper vast maken op de taart.

Tjee, ik denk niet dat je zo een glazen hart op het puntje of de zijkant in de taart met icing vast kunt maken. Ik vrees dat je taart gaat inzakken door het gewicht. Ik zou eerder iets bedenken waarbij het hart op een beklede cakedrum rust, helemaal bovenop. Maar dan nog, hoe krijg je hem vast? Glas kun je niets inprikken of zo. Kun je er geen lint om binden en hem dan aan het plafond hangen boven de taart?

Kom op meiden, denk eens mee!

Tieneke

3

Het hart staat toch wel op een plateau?
Zo niet dan zou ik een plateau maken, een kleine drum, daar een gat in maken zodat hij recht op kan staan, en de drum net zo decoreren als de taart...

In principe wordt de bovenste taart niet door het bruidspaar aangesneden, of, indien dat wel het geval is, een heel klein drummetje waar ze voor langs kunnen snijden

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

hey heel erg bedankt beide. dat met de drum ga ik ook zeker proberen dan kan ik daaronder nog wat stokjes steken. zodat t geheel door de druk niet naar beneden geduwd word  !

Hoe vast te maken is dan enigste manier flink veel icing goed vast houden met drogen en kijken of er misschien een orchidee nog met stengel er naast kan legge zodat de bovenste cake drum wat minder op valt.

Ik zal t voor legge aan t bruidspaar.