1

Onderwerp: Mijn tros ballonnen voor de Holland Sugar Art Show ;-)

Ook ik heb weer een poging gewaagd bij de Holland Sugar art show dit jaar. Voor mij voor het eerst de categorie taart, een kleine taart dat wel maar doordat mijn constructie niet mogelijk was zonder support (dit had ik niet gered met een stukje spaghetti  :lol: ), werd het een taart in plaats van een topper. Hieronder een aantal foto's, veel foto's, sorry daarvoor maar ja... er zitten dan ook 36 verschillende figuurtjes op.
Niet alles ging zoals gepland, ik had totaal verkeerd ingeschat (samen met mijn man die wiskundig onderlegd zou moeten zijn volgens zijn studie etc.  :lol: ) hoeveel figuurtjes erop zouden gaan dus ik ben blijven en blijven en blijven boetseren maar uiteindelijk, 36 figuurtjes later, was hij dan toch vol.
Uiteindelijk zilver, 83 punten dus super tevreden. Niveau lag erg hoog vond ik en de jury gaf aan op internationaal niveau gejureerd te hebben dus ik kan niet anders dan super tevreden zijn (zeker aangezien ik vorig jaar "maar" 67 punten had met mijn topper).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16125677/voor.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16125677/schuinboven.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16125677/bol%201.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16125677/bol%202.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16125677/bol.jpg

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

Re: Mijn tros ballonnen voor de Holland Sugar Art Show ;-)

Wow wat gaaf en erg mooi! :thumb:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

3

zo leuk!

en gefeliciteerd met je prijs!
gr.claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Hij was erg mooi!!! :thumb:  :thumb:  En gezien je liefde voor disney en je info hier op het forum de laatste dagen had ik deze wel aan jouw gelinkt. Je durft wel zeg, om de zwaartekracht zo te testen :D

5

Heej Lisette, ben net weer thuis en heb een superdag gehad, was echt top en de sfeer vond ik ook erg relax. Nogmaals van harte met je prijs.
Echt super orgineel en sprekend.
Hoop je nog een keertje te ontmoeten, vind je top!

groetjes, Petra

6

Geen toren ;) maar ballonnen, echt supergaaf gedaan!
Je kunt zó bij Disney gaan werken zeg, ze lijken allemaal precies :thumb:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Miss Pebble schreef:

Geen toren ;) maar ballonnen, echt supergaaf gedaan!
Je kunt zó bij Disney gaan werken zeg, ze lijken allemaal precies :thumb:

thanks! Ik heb bij disney gewerkt trouwens, stage gelopen eigenlijk in Disneyland Parijs in het disney hotel en bij Donalds desk (voor mensen die via een reisorganisatie geboekt hadden). Lang geleden alweer, rond het millenium was het. We gaan wel bijna elk jaar een keer, nu intussen met de kids die ook al verslaafd zijn.

Dat precies lijken... daar was wat discussie over hoor bij de jury. Mijn goud ging aan me voorbij doordat mijn kleurgebruik niet helemaal goed schijnt te zijn geweest, bij navraag zou ik figuurtjes niet goed van kleur hebben gemaakt dus blijkbaar heb ik toch minder kijk op dan ik dacht ;-). Ik ben blij met zilver, laat de kritiek lekker gaan  :lol:

8

Dan zat er zeker een nog Disney-gekker iemand in de jury ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Gefeliciteerd, hij is super!

10

Gefeliciteerd. Super gedaan.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

11

Gefeliciteerd en terecht veel foto's.
Al je kleine kunstwerkjes zijn nu goed te zien.

Grtx
Natasja

It's all about cake. -  www.cakebitch.nl

12

Ik vind m prachtig! Heel gaaf hoe hij de zwaartekracht lijkt te trotseren...

Ik begrijp t als je niet wilt delen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt maar ik wil toch mijn nieuwsgierigheid even uiten  ;)

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

ik wil natuurlijk delen hoe hij in elkaar zit. Ik had niet verwacht dat iemand daar geïnteresseerd in was dus heb heel dom geen foto's gemaakt  :lol:

Het begon allemaal met een houten plank van 8 mm mdf, 3 inslagmoeren (zie foto hieronder), een stalen schroefdraad, een borgring en een moer en natuurlijk een boormachine en een piepschuimbal van 12,5 cm. Toen een gat geboord in de plank, rechts van het midden dus niet in het midden want dan zou hij omgekiept zijn uiteindelijk. Ook echt een houten plank en geen cakeboard want dat is gewoon samengeperst papier, dat zou het nooit houden. Dan vanaf de onderkant de slagmoer erin slaan en de ijzeren schroefdraad buigen in de gewenste krommingen, rekeninghouden met hoe druk erop komt dus hij kan niet te erg in verschillende bochten gebogen worden. Dan kan de borgring op het gat en de moer aan de onderkant van het schroefdraad omhoog gedraaid worden (een klein stukje) dan kan het schroefdraad in het gat gedraaid worden en de moer aangedraaid. Dan een gat boren door de bol heen, aan de onderkant en de bovenkant van het gat weer zo'n slagmoer erin en dan draai je de bol op de schroefdraad, hij draaid zichzelfs dan uiteindelijk redelijk goed vast. Uiteindelijk heb ik de plank bekleed (zonder dat de schroefdraad erin zet natuurlijk) en een beetje laten drogen, toen vanaf onder het gat weer doorgeprikt, dan de schroefdraad er weer in en de borgring en de moer op de fondat. Doordat de touwtjes van de ballonnen daar komen, zie je die niet meer uiteindelijk. De bol is met icing ingesmeerd en dan de figuurtjes erop geplakt. Hopelijk is het een beetje duidelijk ;-)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16125677/inslagmoer.jpg

14

wow! erg leuk!!!

15

Hmmm, zo'n inslagmoer had ik nog niet ontdekt bij de Praxis ;-)
Voor sommige constructies toch een stuk handiger dan ijzerenbuisinondersteboventafelpotenmetstukjesplasticertussenomdathetnietpast :lol:

16

Prachtig!

En die inslagmoeren had ik ook nog niet ontdekt.
Biedt weer nieuwe perspectieven!  :think:  :lol:

Dat is toch een TAART waard!

17

Mooi gedaan en slimme constructie !!

18

Wauw super, denk je dat dat ook met echte cake zou lukken?
Proficiat met je prijs, je hebt het zeker verdiend!

Maak elke taart alsof het je laatste is!

Ja hoor, hij kan van cake, dat heb ik namelijk ooit (met een ander thema) al gedaan. Dan is de onderkant wel van rice crispies en er zit een plaat hout tussen de onderkant en de bovenkant maar hij kan wel ;-)

20

Wow wow wow en nog eens wow zeg.

WOW!!!!

Ben even helemaal sprakeloos...

21

Oh bedankt voor de tip! Wat super toch een taart die zweeft! :D

Maak elke taart alsof het je laatste is!

22

Heel erg gaaf zeg!! Gefeliciteerd met je prijs  :thumb:

23

Super gemaakt! Gefeliciteerd met zilver!!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

24

Wauw, super goed gemaakt!

25

wat een mooie taart
en zo een leuk idee
petje af