1

Onderwerp: letters op fondant strik??

Hoi allemaal,
ik zit met een vraag...  ;)

kan je op een strik van fondant ook letters plakken of wordt het dan te zwaar? de vraag is of ik "Cheyenne 2 jaar" op de strik kan schrijven... ik heb wel tappits die klein zijn, ik dacht fmm lower case...
is het te doen? de strik komt ook nog eens op een beer met bc als vacht... (dat maak ik van roomboter, plantenmargarine, poedersuiker, choco kloppudding)...

en als het kan? plak ik ze dan op voor of na het in elkaar zetten en drogen?

BVD!!

2

Re: letters op fondant strik??

Ik zou zelf heel dun uitrollen(of flowerpaste of zoiets maken), de strik in elkaar zetten, de letters erop plakken en dan het geheel laten drogen.
Succes, het klinkt erg leuk.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Of schrijven met een foodwriter.

Groetjes, Katja

jahoor het kan heb het zelf al eens gedaan
ik heb de letters van te voren gemaakt en op het moment dat ik de strik in elkaar had er gewoon opgeplakt met eetbare lijm

5

bedankt voor het meedenken!! ik heb helaas geen foodwriter of flowerpaste....

fijn te weten dat het igg wel kan. ik ga hem morgen maken. taart wordt zaterdag op gehaald...

6

Flowerpaste kan je heel makkelijk zelf maken met het recept op de site.

Groetjes, Katja

7

O-) dat heb ik 2 keer geprobeerd zelf te maken, maar het werd net een bal oude kauwgom :rolleyes:  :shh:  :grr:

8

petrawb schreef:

bedankt voor het meedenken!! ik heb helaas geen foodwriter of flowerpaste....

fijn te weten dat het igg wel kan. ik ga hem morgen maken. taart wordt zaterdag op gehaald...

Morgen is neem ik aan inmiddels vandaag, en dan al een taart maken die voor zaterdag is, ben je dan niet beetje erg vroeg i.v.m. houdbaarheid?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

ik bedoelde de strik ;)  de taart wordt gevuld met slagroom dus ik bak donderdag en vul vrijdag ;)