1

Onderwerp: roosjes als waterval langs een taart

hallo

ik heb een vraag.
ik zie een aantal van de bruidstaarten met een waterval aan roosjes langs de rand naar beneden gaan.
deze roosjes worden die met stekertjes vastgezet of alleen geplakt met eetbare lijm
ik wil er graag 1 maken maar weet niet zo goed ik het moet doen.

alvast bedankt.

2

Re: roosjes als waterval langs een taart

ik denk dat dat op beide manieren wel gebeurt.zelf zou ik gaan voor de eetbare lijm, maar stekertjes kunnen misschien wel soms meer volume gevenof makkelijker werken den ik.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik denk zelf (weet eigenlijk wel zeker) dat eetbare lijm niet sterk genoeg is om een roosje aan de zijkant op zijn plek te houden.

Ik zou hiervoor toch voor het plakken met Royal Icing gaan. Bouw dan van onder naar boven op, en goed drogen tussen door, dan steunen de onderste lagen, de roosjes aan de bovenkant van elke laag.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

bedankt voor de reacties. van onder naar boven is idd een goede tip. :Y

Ik heb deze vraag laatst aan Chef Lodge gesteld van de Craftsy Class Ultimate Sugar Rose (bekende patisserie chef uit Amerika).

Hij raad aan om de rozen op saté prikkers te maken. Wel van die bamboeprikkers uit de toko.

Ik denk dat het er ook sterk van afhangt wat voor rozen je bedoelt. Hoe groot (lees zwaar) ze zijn.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

6

er is niets mis met gewone sateprikkers, (waarom perse die bamboe?) gewone zijn keurig voedsel veilig.

Ik zou voor een waterval sateprikkers echt veel te lang vinden, dan is je hele taart doorboord met die prikkers.
Neem dan coktailprikkers, en dan evengoed vast zetten met Royal Icing..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Bommeltje schreef:

Ik denk zelf (weet eigenlijk wel zeker) dat eetbare lijm niet sterk genoeg is om een roosje aan de zijkant op zijn plek te houden.

Ik zou hiervoor toch voor het plakken met Royal Icing gaan. Bouw dan van onder naar boven op, en goed drogen tussen door, dan steunen de onderste lagen, de roosjes aan de bovenkant van elke laag.

helemaal gelijk Bommeltje! Maar mijn "eetbare lijm". is altijd ri, daarom dacht ik even niet aan wat anders. :thumb:

8 Laatst bewerkt door Jolly-Joycie (22-04-2013 20:54)

Bommeltje schreef:

er is niets mis met gewone sateprikkers, (waarom perse die bamboe?) gewone zijn keurig voedsel veilig.

Ik zou voor een waterval sateprikkers echt veel te lang vinden, dan is je hele taart doorboord met die prikkers.
Neem dan coktailprikkers, en dan evengoed vast zetten met Royal Icing..

Hij bedoelt die speciale omdat ze een ander uiteinde hebben dan gewone coctailprikkers. Ze zijn aan één kant bot en hebben een ribbeltje waardoor het kegeltje van de roos wat beter blijft zitten.
Die heb je trouwens ook in coctaillengte hoor. Ik bedoelde niet die hele lange iig.

De taart waarover ik het had zou trouwens bekleed worden met witte chocolade ganache ipv marsepein oid. Dus misschien dat hij daarom die prikkers aanraadde omdat je toch een iets minder stevige basis hebt dan.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

Ik gebruik gewoon alleen icing, gaat prima hoor  :Y !

10

op ganache zou ik niet durven lijmen. dus idd de prikkers!