1

Onderwerp: Fondant laten drogen buiten de koelkast

Hallo allemal,

Even een vraagje over het drogen van fondantdecoratie.
Kun je je gemaakte fondantbloemen en figuren ook laten drogen buiten de koelkast of bederft het dan?
Het lijkt me niet omdat fondant suikerwerk is maar zou het toch graag zeker willen weten.
Graag advies van de kenners hierover  :Y

(misschien staat deze topic niet in de goede rubriek maar wist niet waar ik hem moest plaatsen en omdat het over decoratie gaat hier maar geplaatst :) )

2

Re: Fondant laten drogen buiten de koelkast

Fondant moet je juist buiten de koelkast laten drogen.
Door het vocht in je koelkast zou het zacht blijven.

Je kan je decoratie gewoon ergens in de kamer wegzetten en daarna geduldig afwachten dan droogt het vanzelf

3

Pinqui schreef:

Ook na het drogen niet in de koelkast doen, dan word de fondant weer zacht en stort je decoratie alsnog in (heeft deze slimmerik gedaan met een strik  O-) . Stik keurig uitgehard, op de taart gezet en in de koelkast gezet  :grr: . Volgende dag was alles keurig plat)

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

4

Harstikke bedankt voor deze bruikbare info. Ik zette het steeds in de koelkast maar heb natuurlijk net als een ieder van jullie niet heel veel beschikbare plek in de koelkast over waar ik de fondant neer kon leggen.
Dus deze informatie geeft mij lettelijk ruimte ;-) nu kan ik ook dingen in het voren gaan maken ;-) Hoe lang kun je fondantdecoratie bewaren?

Gwenolyn schreef:
Pinqui schreef:

Ook na het drogen niet in de koelkast doen, dan word de fondant weer zacht en stort je decoratie alsnog in (heeft deze slimmerik gedaan met een strik  O-) . Stik keurig uitgehard, op de taart gezet en in de koelkast gezet  :grr: . Volgende dag was alles keurig plat)

Ligt aan je koelkast dan hoor! Ik heb er nog nooit last van gehad. Ik zorg dat de koelkast altijd droog is en er staat standaard een bakje zout in!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Je fondant wordt heel hard en droog dus je kunt het jaren bewaren. Wordt dan wel wat stoffig misschien... ;-)