1 Laatst bewerkt door xlovedban (16-04-2013 15:43)

Onderwerp: 1st cake

Hoi hoi

Ik ga binnenkort aan mijn eerste taart beginnen. Zelf zijn mijn specialiteiten cupcakes maar vind taart laatste tijd mij wat meer aantrekken. Het is een taart zonder opdracht en een taart in opdracht dus die wil ik in een keer goed doen. Hiervoor heb ik een paar vraagjes aan jullie die er wat meer ervaren mee zijn !

- Kun je beter met rolfondant of marsepein bekleden?
- Welke marsepein/ rolfondant raden jullie aan ?

Ook ben ik op zoek naar leuke ideeën voor de taart zonder opdracht, dus kom maar op met jullie tips en ideeën ! Dan zal ik ze zeker gebruiken :)

2

Re: 1st cake

Zoek op google naat voorbeelden van taarten met of zonder thema, dan zie je verschillende en die kun je als voorbeeld pakken, maar ook op deze site staan vele mooie foto's

Ikzelf vind fondant van funcakes het fijnste, maar dat ligt er maar net aan wat je er zelf van vind, sommige vinden marsepein weer fijner. Bij mij scheurt marsepein veel sneller dan fondant. Fondant smaakt wel weer heel erg na suiker dus zoet, en marsepein is weer meer amandelsmaak.
Als een klant echt marsepein erop wil, dan doe ik dit wel, maar ik vraag dan wel een meerprijs, dit ook omdat marsepein duurder is dan fondant

Marsepein blijft ook meer kleven en droogt veel trager (bv bij figuurtjes).  Ik werk enkel met fondant tenzij ze me om marsepein smeken  ;) .

Ik werk meestal met Fondant van Aveve, maar ik weet niet of ze dat in NL hebben.

4

ik bekleed met marsepein omdat ik dat lekkerder vind en het wat plakkeriger is waardoor je geen lijm hoeft te gebruiken.  Voor strikken ed gebruik ik fondant (nou op de 8 taarten dan tenminste die ik tot nu toe heb gemaakt :D )

5

ik bekleed met marsepein omdat ik dat lekkerder vind en het wat plakkeriger is waardoor je geen lijm hoeft te gebruiken.  Voor strikken ed gebruik ik fondant (nou op de 8 taarten dan tenminste die ik tot nu toe heb gemaakt :D )

6

Ik werk veel liever met fondant, maar dat is dus echt een smaak-zaak. koop bv een pakje rode marsepein en fondant, en probeer van alletwee bv een roosje te maken,of wat hartjes uitsteken. en kijk dan wat je zelf prettiger vind werken! en voor de rest, veel plezier hebben is het beste  ;)

Ik maak ook nog niet zo lang taarten maar ben wel vrij snel van marsepein nee fondant gegaan.
Ik vind fondant persoonlijk lekkerder werken.
Succes met je taarten.