1

Onderwerp: Stapeltaart

Hoi allemaal,

Even een paar vraagjesover het stapelen!

Ik heb laatst en stapeltaart gemaakt en ik merkte dat de bovenste taart een beetje zweefde boven de onderste. Ik heb de dowels allemaal evenlang geknipt, maar doordat de fondant niet overal even dik was kwamen de dowels er op sommige plaatsen bovenuit.. Hebben jullie dit ook weleens?

Verder vroeg ik me af of jullie cakeboards of kartons gebruiken bij het stapelen en of jullie dan een grotere diameter gbruiken dan de taart bij het stapelen of evengroot.. Anders steekt hij natuurlijk uit. Dit was bij mij wel het geval, maar heb dit opgelost door een brede rand te gebruiken, maar ik denk dat het ook anders kan..

Hoor graag hoe jullie dit doen!

Groetjes

2

Re: Stapeltaart

Ik zorg dat mijn taart echt gelijk is (gebruik soms zelfs een waterpas  :o ) zodat er geen kieren ontstaan. Voor bv een 25 +20 gebruik ik voor de 20 cm 2 taartkartonnen, net iets kleiner dan de taart omdat ik het niet mooi vind als je het karton ziet. Wanneer ik hoger stapel gebruik ik cakeboards

Esther68 schreef:

Ik zorg dat mijn taart echt gelijk is (gebruik soms zelfs een waterpas  :o ) zodat er geen kieren ontstaan. Voor bv een 25 +20 gebruik ik voor de 20 cm 2 taartkartonnen, net iets kleiner dan de taart omdat ik het niet mooi vind als je het karton ziet. Wanneer ik hoger stapel gebruik ik cakeboards

Bedankt voor je antwoord! Maar heb je nooit dat je fondant ergns wat dikker is?  Vind een waterpas eigenlijk een goed idee haha!

4

Ik rol uit met de kunststof non-stick roller waar je 3 verschillende diktes ringen bij kunt kopen. Ideaal! Zo is mijn marsepein overal even dik. Maar dan nog zie ik dus soms een kier omdat mijn taart dan net niet overal gelijk is. Ik zorg dan dat het kiertje aan de achterkant zit en/of doe er pas na het stapelen een rand oid omheen

Esther68 schreef:

Ik rol uit met de kunststof non-stick roller waar je 3 verschillende diktes ringen bij kunt kopen. Ideaal! Zo is mijn marsepein overal even dik. Maar dan nog zie ik dus soms een kier omdat mijn taart dan net niet overal gelijk is. Ik zorg dan dat het kiertje aan de achterkant zit en/of doe er pas na het stapelen een rand oid omheen

Oke, die roller heb ik ook maar dan een kleine voor decoraties enz...ik heb voor mijn taarten de gele roller van Wilton en volgensmij heb je daar geen ringen voor. Maar inderdaad een rand na het stapelen helpt ook, maae wil graag dat hij er perfect op staat haha