1

Onderwerp: Bewaren taart gevuld met slagroom en bekleed met marsepein

Hoi ik zit met een prangende vraag. Op de ene website zegt men wel in de koelkast bewaren, op de andere niet.

Een taart bekleed met marsepein (of fondant) zou je best niet in de koelkast bewaren omdat de marsepein dan smelt. (en dat heb ik gisteren ook ondervonden :( ) maar hoe vermijd je dan als je een vulling hebt gebruikt die best koel bewaard wordt dat je taart slecht wordt? Hoe doe jij dit?

2

Re: Bewaren taart gevuld met slagroom en bekleed met marsepein

Marsepein zal niet smelten als je de taart eronder goed hebt afgesmeerd.
Slagroom moet gewoon in de koelkast dus zeker niet er buiten houden.

3

Als je ook hebt afgesmeerd met slagroom kan het goed zijn dat dát de oorzaak van het smelten is...... marsepein/fondant vinden (het) vocht niet 'leuk' en kán daarvan gaan smelten......

Met slagroom gevuld? Dan sowieso in de koelkast en ándere dingen die een sterke geur hebben (zoals bijvoorbeeld vis, uien etc.) eruit halen......

Succes!

4

Had in het andere oude topic ook al gereageerd, maar doe het hier nog een keer  ;) . Ik denk ook niet dat de koelkast het probleem is, maar waar je mee afgesmeerd hebt.
Vind het een beetje vreemd dat op andere sites een ander advies gegeven wordt  :think:  Hebben ze het hier dan puur over de marsepein of ook over gevulde taarten. Ik vul mijn taarten met bc (mix) en deze hoeven in principe niet in de koeling. Maar zo'n taart laat ik ook niet een dag uit de koeling staan..

5

En als je de taart gewoon met botercreme hebt afgesmeerd en hij smelt alsnog dan kan het ook zijn dat je koelkast te vochtig is. Bewaar je taart altijd in een kartonnen taartdoos (NOOIT in kunststof!!!), dan neemt de doos eventueel overtollig vocht op en heb je minder kans dat het in de taart trekt. Check je achterwand (van de koelkast) op condens en neem hem indien nodig even goed af. Zorg ook dat je de deur zo kort mogelijk open hebt.

:think: Op welke sites geven ze dan ander advies? Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Waar heb je mee afgesmeerd en waarmee heb je gevuld?

Heb je wel dijkjes gemaakt ?

Mijn taarten staan ook altijd in de koeling, nooit problemen gehad

I never met a calorie I didn't like....

7

Ik heb ganache gebruikt om af te smeren

8

Nu ik heb de ganache gemaakt en dan in een portje in de diepvries gezet zodat die sneller zou opharden en dan op de taart gesmeerd en daarna direct bekleed met marsepein....kan het daar aan liggen?