Sellebel schreef:Heel leuk!
Je bountyganache en witte kokosganache maken me heel nieuwsgierig!
Wil je het recept delen?? 
Ja hoor, het is doodsimpel en melkvrij ( Mits de chocolade dat is)
Ik heb een blik kokosmelk (400ml) aan de kook gebracht en er 150? gram (een reep pure bakchocolade van de lidl was het) ingedaan, laten smelten, er vanilje en poedersuiker naar smaak toevoegen en ook kokos. Moet wel de hele nacht in de koelkast, maar dan is hij van perfecte consistensie.
De witte is in principe hetzelfde, kokosmelk op laten koken, maar dan volgens het ganacherecept maken dus 300 gram witte chocolade en 125 ml kokosmelk. Ik had te weinig chocolade gebruikt, en het was erg vloeibaar, en de chocolade was wat "zanderig" van smaak (slechte kwaliteit
gekocht) en heb toen van de overgebleven kokosmelk vaniljepudding gemaakt, maar toen wel erg dikke. als je het forum-recept aanhoud hoeft hij niet zo dik te zijn denk ik, moet het nog een keer uitproberen ( zo erg
) maar de combinatie van de witte chocolade, vaniljepudding en kokosmelk is zoo vreselijk lekker, heb er cupcakes mee gevuld, en de pure bountyganache is wat zwaar van smaak, maar tezamen met de witte is het echt mmmmm
. je zou de pure ook met half melkchocolade kunnen doen, denk ik, als hij te machtig is, mischien beetje donkere rum erbij, voor de grote
kinderen..
Hmm ik hoop dat het duidelijk is, mijn nederlands is inmiddels wat verzweedst en ik ben erg chaotisch dus!
Groetjes Esther